هشدار جهاد اسلامی به رژیم صهیونیستی درباره تنش‌آفرینی مجدد

یکی از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی فلسطین هشدار داد ادامه فشار‌ها علیه نوار غزه باعث تنش آ‏فرینی مجدد خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی قدس، خضر حبیب از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی فلسطین به رژیم صهیونیستی هشدار داد ادامه فشار‌ها علیه نوار غزه باعث تنش آ‏فرینی مجدد خواهد شد.

او گفت: ادامه فشار‌ها و در تنگنا قرار دادن نوار غزه ما را به سوی تنش جدید خواهد کشاند و دشمن صهیونیستی به طور کامل مسئول پیامد‌های هر نوع تنشی است.

خضر حبیب افزود: این رژیم از ورود کالا‌های ضروری به نوار غزه جلوگیری می‌کند و ملت فلسطین را در تنگنا قرار می‌دهد، در حالی که ملت فلسطین حق دارد مانند دیگر ملت‌های جهان زندگی کند.

او خاطرنشان کرد: از میانجی‌ها می‌خواهیم تا تعارف با اسرائیل را کنار بگذارند و این رژیم جنایتکار را که مردم را از زندگی شرافتمندانه محروم می‌کند، زیر فشار قرار دهند.

حبیب تاکید کرد: این رژیم با تشدید محاصره نوار غزه، اجازه ورود مواد ضروری به نوار غزه را برای زندگی مردم نمی‌دهد. میانجی‌ها باید به وظایف شان عمل کنند.

همچنین بنابر اعلام مرکز دیده‌بان اروپا - مدیترانه جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه علاوه بر آسیب‌های فیزیکی ناشی از تخریب منازل و... آسیب‌های روحی و روانی زیادی نیز به کودکان فلسطینی وارد کرده است.

شبکه تلویزیونی الرساله در گزارشی ویدئوگرافیک به بررسی آسیب‌های روحی و روانی حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه برای کودکان نوار غزه پرداخت.

در این گزارش آمده است ۹۰ درصد کودکان نوار غزه به سبب این حملات دچار آسیب‌های روانی شده اند. به زبان ساده‌تر از هر ۱۰ کودک اهل نوار غزه ۹ تن از آن‌ها با آسیب‌های روحی و روانی ناشی از حملات رژیم اشغالگر دست به گریبان هستند و به اشکال گوناگون از آسیب‌های ناشی از این حملات رنج می‌برند.

پنجاه درصد اهالی نوار غزه را کودکان زیر ۱۵ سال تشکیل می‌دهند که ۴۹ درصد از آن‌ها دختر هستند. جمعیت زنان و کودکان در ۷۵ درصد از محله‌های غزه بسیار زیاد است.

۲۴۱ نفر از کودکان اهل نوار غزه یا یکی از والدین خود یا هر دو آن‌ها را در جنگ اخیر از دست داده اند. پنج هزار و ۴۰۰ کودک نیز خانه‌های خود را از دست داده اند و خانه‌های ۴۲ هزار کودک نیز آسیب‌های جزئی دیده است. ۷۲ هزار کودک در مدارس یا در خانه‌های بستگان خود زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار