انبار خوابی در مشهد دستاورد فشار‌های اقتصادی است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد گفت: فشار‌ اقتصادی، افزایش اجاره خانه و بیکاری‌ها علاوه بر راندن مردم به حاشیه شهر انبار نشینی را نیز رواج داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی مراد زاده رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد گفت: انبارخوابی یک عارضه است. مردم به دلیل فشار‌های اقتصادی ناچار شده‌‌اند و بسیاری از آن‌ها به حاشیه شهر رانده می‌شوند.

او افزود: در حاشیه شهر با افزایش اجاره خانه و بیکاری‌ها در ایام کرونا عده‌ای دیگر از مردم  به ناچار انباری‌ها را با اجاره‌های اندک به جای واحد مسکونی مستقل اجاره می‌کنند.


بیشتر بخوانید


رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد ادامه داد: نمی‌توان از صاحبخانه‌ای ایراد گرفت که چرا انباری یا مغازه ات را به یک فرد یا خانواده برای سکونت اجاره داده ای.

مرادی بیان کرد: صاحب ملک می‌تواند بگوید ملک را از سر دلسوزی و کار خیر با اجاره ناچیز به یک خانواده اجاره داده ام. از طرفی اگر مالکان هم اجاره ندهند، این طور خانواده‌ها بی‌خانمان می‌شوند. از سوی دیگر هم مستأجر ناچار است و با انتخاب خود، انبار یا مغازه بی استفاده را برای سکونت برمی‌گزیند.


انتهای پیام//س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۰۶:۳۴ ۲۶ آبان ۱۴۰۰
با سلام وخسته نباشید،چرا در درج پیامها سلیقه ای کار میکنید؟چرا پیام مرا منعکس نکردید؟مگر حرف نسنجیده ای زدم؟کی گفته چون شخص مالک است پس اختیار تام در تعیین کامل رهن و اجاره دارد؟کی گفته وقتی ملک در اجاره است مالک حق فروش ملک دارد؟مستاجر چه گناهی کرده در سال باید ۴بار جابجا شود؟اسایش نداشته باشد و....
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۲۰:۰۴ ۲۵ آبان ۱۴۰۰
با درود وخسته نباشید، بلاخره باید برای حل معضل اجاره خانه از یک جا آغاز کرد.یک جلسه مفید بین صاحب نظران، پرسشنامه از شهروندان ودر نظر گرفتن زلزله خیز بودن مشهد مقدس،فرسوده بودن بافت شهری متراکم بیش از حد جمعیت،پشت بام فروشی ،ساخت غیر قانونی وضربتی ساختمان با رشوه وارتشائ .ومقایله با این معضلات .باید متولیان امر باهم مسامحه وتبادل نظر داشته باشند تا جلو این مسایل را بگیرند.قیمتها اگر سابق در هر محله ای کمتر و کمتر بود ،اما متاسفانه در حال حاضر همزمان باهم بالا رفته.مردم دنبال پیشه وکار نمی روند و براحتی با اجاره قسمتی از ملک خود ،هزینه ها را تامین میکنند تولید باید جریان داشته باشد.تعداد مساکن خالی الان زیاد است شاید یک نفر بالغ بر هزار خانه داشته باشد،ولی از دادن مالیات طفره رفته و قانون را دور میزند.اگر کسی نمی تواند به عنوان مسیولذکمک کند انصراف داده تا دیگران بتوانند تشریک مساعی داشته باشند والسلام.
Iran (Islamic Republic of)
املاک سعادت
۱۳:۳۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
ُسلام
وقتی هیچ ارکان و نهادی و اتحادیه مسئولیت نظارت قیمت ها رو ندارد این میشود که قیمت اجار امسال در مناطقه پایین شهر دو برابر ( مثل در محدود طبرسی یک 100 متری 100م رهن) و در منطقه بالی شهر تا 5 برابر افزایش داشته( منطقه الهیه و هاشمیه و..) اخرش هم فقط به یک بخش نامه بر روی دیوار اکتفا می کنند
اولین مشکل مسکن ر مشهد 50 درصد بنگاه غیر مجاز هستند که به هر عنوان و صورتی در حال تنظیم قرار داد هستن می توانید به یک محله در شهر مراجعه و از بقال محله بپرسید چه کسی قولنامه مینویسد از( همان بقالی ،کافینت، دفاتر مهندس ،دفاتر فروش مجتمع بدون مجوز،دفاتر موقف،دفاتر سازندگان به عنوان خیرین ،دفاتر مصالح فروشی،دفاتر کارگزاری و،دفاتر سریداری مجتمع،دفتر نگهبانی مجتمع،دفاتر مشارکت و سرمایه گذاری، دفاترکالت ،دفاتر اسناد ،دفاتر بدون نام و نشان ، دفاتر گردشگری و.. همه شده ان قولنامه نویس و تعین کنند قیمت) حالا چگونه می خواید با اینهمه املاک بدون نام نشان و عنوان های دیگر برخورد کنید و نظارت کنید اول فکری به حال این صنف کنید
بعد این صنف خودش قیمت ها رو می توان نظارت کند ولی متاسفانه مثلا در یک روستا منزل اباد انتهای الهیه بیشتر 100 بنگاه است مگر این همه املاک بدون مجوز در این جا چه کار میکند چرا برخورد قاطع نمیشود و.. حالا همون مجوز دار ها هم لا توجه به مشکلات صنفی نرخنامه قدیمی مالیاتهای سکنین بدون هیچ معیار مثلا امسال با اینکه دو ماه املاک تعطیلی کرونا بودند جالب همون دوماه هم در مالیات محاسبه شده این واقعا جای بحث دارد اخر اینکه بنگاه مجوز دار قدیمی جواز ابطال کنند و.. شما همین که عضویت دارند رو همایت نمی کنید چه برسد به سامدندهی بدون مجوز و در نهایت نظارت به قیمت ها
با تشگر از گزارش خبری شما عزیزان
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۶:۵۰ ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
هر دم ازین باغ بری میرسد تازه تز از تازه تری میرسد
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۱:۲۷ ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
متاسفانه نظارتی بر بازار مسکن نیست
آخرین اخبار