در صحن علنی مطرح شد؛

زنگنه: طرح الزام دستگاه‌های اجرایی به تذکرهای نمایندگان به کمیسیون بازگردانده شود/ قالیباف: خلاف آیین‌نامه است

نماینده تربت حیدریه خواستار بازگرداندن طرح الزام دستگاه‌های اجرایی جهت پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی به کمیسیون تدوین آیین نامه برای بررسی بیشتر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به ابهام‌های زیاد طرح الزام دستگاه‌های اجرایی جهت پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان گفت: در این طرح مشخص نشده تذکرات مهم به چه معناست و در الحاقیه ها نیز به ابهامات پاسخ نمی دهند.

وی ادامه داد: دغدغه طراحان طرح یاد شده درست است و برای عملی شدن تذکر ها باید راهکار داد اما ابهام قانونی وجود دارد لذا بر اساس ماده ۱۳۹ آیین نامه داخلی پس از تایید کلیات، پیشنهاد می‌کنم جزئیات را به کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی بفرستیم تا منسجم تر و کامل تر شود.

در پاسخ به این نماینده محمدباقر قالیباف رئیس مجلس این تذکر را وارد ندانست و گفت: ماده ۱۳۹ درباره طرح ها و لوایح عادی یک شوری بحث می کند و این طرح دو فوریتی است.

وی اظهار کرد: تذکر شما درست است و دیگران هم موضوع تذکر فوری و مهم را از جهت معنای فوری و مهم مبهم دانسته اند. البته در پیشنهادهای دیگری مانند پیشنهاد آقای ویس کرمی در مورد حذف عبارت فوری و مهم و بقیه پیشنهادها، در مورد اشکالات بحث می‌کند و بازگرداندن این طرح کمیسیون خلاف آیین‌نامه به نظر می رسد.

بر اساس ماده واحده طرح الزام دستگاه‌های اجرایی جهت پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان، هیئت رئیسه مجلس موظف شده تذکرات مهم و فوری را به همراه پاسخ آنها با رعایت طبقه بندی مکاتبات در سامانه ای رسمی برای عموم منتشر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار