اجرای طرح ارتقای فرهنگ و سواد تغذیه‌ای در بام ایران

طرح ارتقای فرهنگ و سواد تغذیه‌ای به منظور افزايش دانش تغذیه و امنیت غذایی جامعه در چهارمحال و بختیاری اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عنایت الله کلیج مدیرگروه تغذیه و بهبود جامعه مرکزبهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: منظور از سالم بودن مواد غذایی حفظ کیفیت بهداشتی غذا، عاری بودن از هر گونه آلودگی شیمیایی، بیولوژیکی و فیزیکی، جلوگیری از رشد سموم و پیشگیری و کنترل آلودگی مواد غذایی و آب باقی مانده آن ها، کود‌های شیمیایی و باقی مانده آنتی بیوتیک‌ها است که بخشی از امنیت غذا و تغذیه است.

او افزود: یکی از اقدامات مهم در جهت سلامت تغذیه، تولید مرغ اندازه «سایز» به منظور سالم‌تر بودن این مرغ در سبد غذایی مردم است.


بيشتر بخوانيد


کلیج اضافه کرد: به منظور کاهش باقی مانده آنتی بیوتیک در این نوع مرغ، با وزن کمتر تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

او اظهار داشت: یکی از عوامل تهدید کننده سلامتی میزان باقی مانده آنتی بیوتیکی در محصولات دامی و طیور است که موجب مقاومت آنتی بیوتیکی در فرد مصرف کننده می‌شود.

کلیج تصریح کرد: به استناد بند ب ماده ۸۴ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، تدوین و اجرای برنامه ارتقای فرهنگ و سواد تغذیه‌ای جامعه با همکاری دستگاه‌های مربوطه، به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محول شده است.

او گفت: دفتر بهبود تغذیه جامعه در سال‌های اخیر برنامه‌های فراگیر و متعددی را با همکاری بخش‌های مختلف به منظور ارتقا دانش تغذیه و امنیت غذایی جامعه انجام داده است.

کلیج ادامه داد: فرهنگ سازی و ترویج مصرف مرغ اندازه «سایز» در حال حاضر یکی از الویت‌های برنامه‌های این دفتر و در قالب برنامه‌های کارگروه تخصصی امنیت غذا و تغذیه در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.