روحانی در شصت و یکمین مجمع عمومی سالیانه بانک مرکزی:

بدهی دولت به بانک مرکزی در سال ۹۸ نسبت به ۹۷ کاهش پیدا کرد/ نگذاشتیم قحطی ایجاد شود/ برخی از مشکلات ربطی به دولت ندارد و پای دولت نوشته می‌شود

رئیس‌جمهور گفت: بدهی دولت به بانک مرکزی در سال ۹۸ نسبت به ۹۷ کاهش پیدا کرده، همینطور در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ کاهش داشتیم.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز یکشنبه در شصت و یکمین مجمع عمومی سالیانه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به شرایط خاص و پرفراز و نشیب کشور در طول هشت سال گذشته اظهار کرد: بر اساس آمار و ارقام وقتی در سال ۹۲ دولت یازدهم شروع به کار کرد رشد اقتصادی منفی ۷.۷ بود و در سال ۹۴ نیز با معضل و شوک قیمت نفت مواجه شدیم و قیمت نفت که در آغاز کار دولت یازدهم بشکه‌ای ۱۰۴ دلار بود در مقطعی حتی به ۳۰ د لار رسید لذا با شرایط خاصی مواجه بودیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بعد از اینکه در سال ۹۴ توانستیم از تحریم عبور کنیم آثار اقتصادی مثبت آن در سال ۹۵ مشاهده شد به طوری که در این سال از رشد اقتصادی ۱۲.۵ درصد برخوردار شدیم و از آغاز دولت یازدهم تا اوایل سال ۹۷ شرایط باثباتی در اقتصاد کشور را شاهد بودیم.

روحانی گفت: از ابتدای دولت یازدهم تا اوایل سال ۹۷ فرازونشیب آنچنانی در اقتصاد و به خصوص قیمت ارز نداشتیم و از لحاظ تورم، رشد اقتصادی، قیمت ارز و اشتغال دارای ثبات بودیم که ثبات اقتصادی برای داشتن شرایط مطلوب در سال‌های آینده برای کشور اهمیت دارد.

رئیس جمهور اضافه کرد: از سال ۹۳ اشتغال خالص مناسبی را در کشور شاهد بودیم و تا سال ۹۶ به طور متوسط ۵۵۰ هزار شغل ثابت در هر سال داشتیم. تورم نیز از اواخر سال ۹۴ تا اوایل سال ۹۷ یک رقمی بود، اما با شروع جنگ اقتصادی شرایط تغییر کرد.

روحانی گفت: دولت در طول چهار سال اول از انضباط مالی بسیار خوبی برخوردار بود و در هیچ شرایطی حتی در دوره جنگ اقتصادی نیز حاضر به استقراض از بانک مرکزی نشدیم همواره سعی کردیم انضباط مالی دولت را رعایت کنیم که این موضوع در تورم و پایه پولی بسیار مهم است.

رئیس جمهور گفت: از سال ۹۶ بانک مرکزی ناچار شد برای موسسات اعتباری غیرمجاز و نیز ادغام بانک‌های نیرو‌های مسلح از پایه پولی استفاده کند، اما استفاده از پایه پولی از طرف دولت هیچ‌گاه بر مبنای بدهی و استقراض دولت نبوده است، اما در عین حال سال ۹۸ نسبت به ۹۷ و سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ بدهی دولت به بانک مرکزی کاهش یافته است.

روحانی با بیان اینکه در سال ۹۷ وارد شرایط جدیدی شدیم، گفت: ازمدیران و اقتصاددانان خواهش می‌کنم که شرایط اقتصادی سال ۹۷ به بعد را بر مبنای واقعیت‌های موجود برای مردم تشریح کنند حوادثی که پس از این سال اتفاق افتاد ارتباطی به دولت نداشت چرا که دولت بر مبنای روال گذشته خود پیش می‌رفت و چنانچه جنگ اقتصادی سال ۹۷ و کرونا نبود، همین روند ادامه پیدا می‌کرد و بر اساس محاسباتی که اقتصاددانان انجام دادند امروز قیمت دلار حدود ۵ هزار تومان بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه جنگ اقتصادی سال ۹۷ در تاریخ کشور بی نظیر و در تاریخ جهان کم نظیر است اظهار داشت: اینکه حتی فروش یک بشکه نفت نیز محدود شود و کل عملیات بانکی و منابع کشور کاملا مسدود شود یک اقدام بی سابقه و کم نظیر است، اما در عین حال علیرغم همه محدودیت‌ها کشور اداره شد و کالا‌های اساسی و ضروری به اندازه نیاز خریداری و وارد گردید و با همه این شرایط سخت در سال ۹۸ مشکلات اقتصادی تقریبا کنترل شد، اما متاسفانه در اواخر سال ۹۸ با مشکل کرونا مواجه شدیم.

روحانی خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم به جای نفت که تامین کننده اصلی ارز کشور است جایگزین پیدا کنیم فعالیت‌های خوبی در راستای صادرات غیرنفتی انجام دادیم و در این راستا اقدامات بانک مرکزی بسیار موثر بود و تقریبا کشور بدون نفت، بدون قحطی و کوپنی شدن کالا‌ها اداره شد.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات اقتصادی دولت در مواجهه با کرونا اظهار داشت: با اقدامات انجام شده توانستیم تخت‌های بیمارستانی را برای مبتلایان به کرونا افزایش دهیم و تخت‌های ویژه را در طول یک سال و نیم به بیش از ۲.۵ برابر برسانیم، برای مردم و کسب و کار‌های آسیب دیده هم کمک‌ها و تسهیلات بانکی ارائه دادیم و همچنین در همین شرایط توانستیم سهام عدالت را ساماندهی کرده و بخشی از سهام را به مردم پرداخت کنیم.

روحانی افزود: در زمینه تهیه واکسن نیز به رغم همه مشکلات امروز توانستیم به نقطه نسبتا مطلوبی برسیم و روند واکسیناسیون سرعت خوبی پیدا کرده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی در سال ۹۹ که در بسیاری از کشور‌ها منفی بود در کشور ما مثبت ۳.۶ درصد بود و این از افتخارات دولت است که در سخت‌ترین شرایط و جنگ اقتصادی قادر است دولت دوازدهم را با رشد مثبت اقتصادی به دولت آینده تحویل دهد.

روحانی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار و ارقام ارائه شده در سه ماهه اول امسال شاهد شرایط مناسبی در بخش صادرات و واردات نسبت به سه ماهه اول پارسال هستیم، صادرات بیش از ۶۹.۲ درصد و واردات حدود ۳۷ درصد نسبت به سه ماهه اول سال گذشته اضافه شده است و شاهد تعادل بین صادرات و واردات هستیم و بی تردید این روند می‌تواند امیدوارکننده باشد ضمن اینکه در شرکت‌های بزرگ اقتصادی نیز رشد ۸.۷ درصدی ایجاد شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر دو کار در این مدت انجام شده بود در اوایل ۱۴۰۰ شاهد شرایط بهتری بودیم، اظهار داشت: اگر دست و پای ما را نمی‌بستند قطعا در پایان سال ۹۹ می‌توانستیم در روند مذاکرات تحریم را برداریم، توافق بین ما و ۱+۵ در وین کاملا روشن و اسناد آن موجود است و مشخص است که آن‌ها و ما حاضر بودیم که اقداماتی انجام دهیم، اما مصوبه‌ای که در مجلس گذرانده شد نگذاشت ما کار خود را انجام دهیم.

روحانی خاطرنشان کرد: اقدام دوم در زمینه اف. ای. تی. اف بود که مشکل بزرگی ایجاد کرد در این زمینه دولت و وزارت اقتصاد کار خود را انجام داده بود و مجلس و شورای نگهبان نیز کمک کرده بودند، اما یک جای دیگری برای ما مشکل درست کرد و هنوز هم مشکل ادامه دارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر همه تحریم‌ها هم برداشته شود، ولی مشکل ا ف. ای. تی. اف حل نشود باز هم در فعالیت‌های بانکی با بانک‌های دنیا روند عادی نخواهیم داشت لذا برخی از مشکلات در اختیار دولت نیست و ربطی هم به دولت ندارد.

روحانی گفت: اگر اختیارات لازم که قانون اساسی به ما می‌دهد را می‌توانستیم عملیاتی کنیم در آغاز ۱۴۰۰ تحریم نداشتیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: برخی از امور از جمله جنگ اقتصادی هم مربوط به دولت نیست و ناشی از اقدام یک نادانی است که از برجام خارج شد و تحریم را بر کشورمان تحمیل کرد.

روحانی اضافه کرد: در برخی از امور دولت به تنهایی قادر نیست کاری انجام دهد و باید بقیه دستگاه‌ها و ارگان‌ها هم یاری کنند لذا باید برای مردم توضیح داده شود که دولت در کجا‌ها می‌تواند عمل کند و کجا‌ها از اختیارات دولت خارج است.

رئیس جمهور تصریح کرد: آنچه در توان‌مان بوده برای رفع مشکل مردم دریغ و کوتاهی نکردیم و برخی بر مواردی که در اختیار دولت بوده را حل و فصل کردیم و اجازه ندادیم در شرایط کرونا و تحریم فعالیت‌های زیربنایی و اقتصادی و تولیدی تعطیل شود.

در شصت و یکمین مجمع سالیانه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که روز یکشنبه با حضور رئیس جمهور برگزار شد، صورت‌های مالی مجمع با اعمال اصلاحاتی به تصویب رسید.

در این نشست رئیس کل بانک مرکزی از عملکرد، جهت‌گیری‌های سیاستی و اقدامات پولی و بانکی بانک مرکزی و همچنین شاخص‌ها و متغیر‌های اقتصادی کشور در طول هشت سال دولت تدبیر و امید به ویژه سال ۹۹ گزارشی ارائه کرد.

در این جلسه همچنین هیات نظار بانک نیز درباره ترازنامه و صورت‌های مالی سال ۹۹ گزارش داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۹
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
کلید پیدا نشد
Armenia
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
جناب روحانی یک سوال دارم شما معیارت برات قحطی و خشکسال چی هست !؟وقتی نتونی نون شب رو تهیه کنی بخاطر گرونی یا مایحتاج روزمره رو حالا بگذریم از کالاهای دیگه این رو چه اسمی روش میذارید؟!وقتی اب به اون عظمت خشک می شود رو چطور؟!اینها مصداق پیدا نمیکنه یا ازنظر شما هنوز قحطی مطلق نیست؟!سوال نه من اغلب مردم هست
Armenia
ناشناس
۱۸:۳۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
جناب جمعه نرسیده متوجه بشید چه اتفاقی افتاده!؟واقعا خواب تشریف دارین!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
یک روز می فرمایند نگذاشیم جنگ بشه یک روز میگه نگذاشیم. کشور کره شمالی بشه یک روز میگه نگذاشیم قحطی بشه. وحالا در ناباوری میگوید به دولت مربوط نبوده . بخداقسم اقای روحانی اگر دولت شما نبود ویا حتی دولتی نداشتیم این کارهای که اینروز ها. افتتاح می کنی وهر روز روی اعصاب. همشه انجام میشد. بود ونبوددولت ربه حال مردم فرقی نمی کرد
. برو دانشگاه علامه روزی اقا ی وزیر علوم نجفی معروف ,!!!
برای افتتاح یک رستوران ویک بهداری. چندمتر مربعی امدهبود وچهبساطی راه انداخته بود. وکارشما شده برش سنگ افتتاحیه وایجاد یک ستون ونصب سنگ افتتاحیه بران., بخدا دست بردارید
-
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
شما نبودید گفتید در بورس سرمایه گذاری کنید؟ انهایی که سرمایه گذاری کردند بیچاره شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
نابودمان کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
مردم ایران در گرانی مسکن و خودرو و همه اقلام دست و پا میزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
آه ۸۰ میلیون نفر دنبال کسی که واقعا در این مملکت پستی را بگیرد و کاری نکند و بعد بگه دست من نبود
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۵:۴۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
اقا شما بهترین رییس جمهور تاریخ ایران هستی. کارهای شما واقعا عالی. تقصیر ماست که اومدیم مردم کشور ایران شدیم و اعصاب شما رو خرد کردیم و خاطر مبارک رو آزرده کردیم. تو رو خدا بیا و ما مردمو حلال کن .بخدا اگر ترامپ نبود اگر تحریم نبود اگر کرونا نبود اگر خشکسالی نبود اگر مجلس نبود اگر بارندگی خوب بود اگر گرد و خاک و ریزگرد نبود اگر .... پسر منم که کلاس اوله و طفلک هیچ ادعایی نداره رییس جمهور خوبی میشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
آقای رئیس جمهور یه صدآفرین پیش من داری که نذاشتی در کشور قحطی در کشور بوجود بیاد.
بچه ها جیغ و دست و هورااااااا یادتون نره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
دارو به شدت داره چند برابرمیشه؟؟!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
سلام
بی احترامی بالاتر از این که ریاست جمهور به مردم کشوری که روی ثروت خوابیده بگه ما نگذاشتیم قحطی بشه ، جناب آقای روحانی به امید خدا آینده همه چیز را روشن خواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
حتما میخواهی بگویی مشکلات آب خوزستان هم به شما مربوط نمی شود!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
اون که اصلا مشخصه ربطی به دولت نداره تقصیر ابراست که نمیبارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
استاد به گردن نگرفتن مشکلات اصلا مشکل ما مردمیم تو خوبی

بسه خسته نشدی از این همه حرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
یه مرد پیدا نمیشه جوابش را بدهد? ، از وضع معیشت مردم و... تا خوزستان و بد جام
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۴۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
مملکت گل وبلبل هست ولی کلی شایعه باعث شداقتصادش چپ کندمثلایک روزمیگفتن موسسه آرمان مجوزازبانک مرکزی داردوروزبعدتکذیب میشدواین وسط پول ملت خورده شد.یابنزین رامیگفتندگران نمیشودولی یک شب غیرمنتظره درسرماگران میکردند.برنج وغیره هم به همین ترتیب میگن گران نمیشودولی میشود.میگن کمبودکالانداریم ولی داریم.همین الان کلی کالادرگمرک هست یکی میگه ارزلازم داردجهت ترخیص ویکی میگه ارزلازم نداردجهت ترخیص وکامیون کم هست وبازیکی دیگه کامیون خیلی هم هست ولی ارزنیست وسامانه قطع ووصل میشود.درکل دولت اعتدال اصلامعتدل نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
اقای روحانی. قحطی را تعریف. کنید. لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
آقای روحانی یک سوال ؛ شما چرا کاندید ریاست جمهوری شدید ؟
باشگاه خبرنگاران یکبار دیگر هم اینرا پرسیده بودم منتشر نکردی
United States of America
ناشناس
۱۶:۴۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
چرا کاندید ریاست جمهوری شد?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
تو هر کاری چند تا دلال بی انصاف باعث گرانی ها و مشکلات شده اند . قوه قضاییه باید با قاطعیت این زالوهای اقتصادی را قلع و قمع کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
تنها وعده ای که عملی کرد این بود که گفت کاری می کنیم که 45 تومن یارانه اصلا به حساب نیاد!
United States of America
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
باسلام جناب رئیس جمهور به نظرم انسان در سختی معیارش سنجیده میشود نه در رفاه آنقدر اگر اگر نکنید
Iran (Islamic Republic of)
شعبانی
۱۴:۱۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
عزیز من شما کاری نکردی بدهیت بیشتر بشه...
این چیزا افتخار نداره
United States of America
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
بدهی نداشته که بیشتر بشه...
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۱۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
آقای روحانی شما همه کارهات درست بوده و مطلوب
بنظر شما چرا ما نامطلوب زندگی میکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
جناب دکترررررر
اگه واقعا به گفته خودت خیییییلییی کار کردی بیا واین گزارش وعملکرد ۸ ساله دولت نافرجام رو در محضر کارشناسان اهل فن و نمایندگان به صورت مناظره ای بر اساس ادله ومستندات واقعی موجود جامعه به صورت مستقیم وشفاف بیان کن....
Iran (Islamic Republic of)
چ
۱۶:۰۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
چرا کلید تائید کار نمیکند؟
Armenia
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
کلا مشکل هستی شما،ببین توی 8سال چکار کردی جز کارمنفی
United States of America
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
بورس دلار بنزین فراورده های دامی اینا رو یادم نبود ما مردم باید کنترل میکردیم البته با همین ها کسری بودجه رو جبران کردی دست در جیب مردم
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۳:۴۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
بر طبق آمار سازمان ثبت احوال روزانه حدود ۵۰۰ مورد طلاق در کشور ثبت می شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
هر کس دیگه ای هم میتونه با انداختن تمام تقصیرها گردن بقیه ، استاد توجیه بودن و قهرمان نشان دادن خودش دولت رو مدیریت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
اون مشکلات چیه که ربطی به دولت نداره ؟؟!!

گرانی ، بیکاری ، فقر ، بی خانمانی ، فحشا ، احتکار حتما این مشکلات ربطی به دولت شما نداره؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی محمد صادقی
۱۳:۳۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
خدایا مرسی !
که روحانی را آفریدی!، که جلو قحطی رو گرفت!
الان پراید دومیلیون! دلار هزارتومنی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
صد سال پیش انگلیس عامل قحطی در ایران بود که باعث مرگ نزدیک به ده میلیون ایرانی شد

حالا بعد از صد سال دولت روحانی باعت قحطی در ایران شده ولی اینبار جان هشتاد میلیون ایرانی رو هدف گرفته

و هر روز خیلی از نیازهای روزانه مردم غیب میشود.
Iran (Islamic Republic of)
1
۱۳:۳۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
تو فقط برو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
فرار رو به جلو
Iran (Islamic Republic of)
حسن کاشانی فرد
۱۳:۱۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
روحانی چقدر اگر اگر میکنی؟ اگر تو سیاستمدار بود وضع مردم اینجوری نبود یک سری وزیر جمع کردی
دور خودت نه اطلاعاتی‌ درباره کار خود نداشتند مثل همت؟؟؟؟؟؟؟؟ که چه بسر پول ملی ما درآورد ریال به صفر رساند دلار برد بالا خدا اون دنیا بدادت تو ووزیرانت برسه ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
؟
۱۳:۴۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
اگر سیاستمدار خوبی نبود چرا ۹۶ دوباره بهش رأی دادید ؟
Iran (Islamic Republic of)
mosafer
۱۳:۰۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
بابا جان تو خوب بودی ما ناسپاسیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
روزنامه کیهان :
رها کردن بازار و رکوردشکنی دوباره تورم ضربات دولت تدبیر به معیشت مردم تا آخرین ساعت!
روزنامه اعتماد:
نرخ تورم در مقياس سالانه شكسته شده و به 44 درصد رسيده است. دوم اينكه با افزايش 1.2 درصدي تورم ماهانه مي‌توان اين نتيجه را گرفت كه شتاب افزايش قيمت‌ها بيشتر شده است. نكته سوم هم اينكه ميزان رشد قيمت مسكن دو برابر قيمت دلار و سه برابر قيمت طلا بوده است.»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
دولت تمام تخم مرغهایش را در سبد برجام گذاشت و برای راه های دیگر کسب درآمد ازقبیل توسعه درآمدهای مالیاتی و توسعه صادرات فکر نکرد در زمان دولت شما با لابیگری و دخالت بیجای وزیر راه و شهرسازی و همپنین رفیق شفیقتان آقای لاریجانی مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر مسکن خالی را که میتوانست جبرانگر درآمدهای نفتی باشد را از دستور مجلس خارج کردید ضمن اینکه سیاستهای سرکوبگر و عدم حمایت از بخش تولید باعث شد تا صادرات آنچنان که میتوانست رشد نکند براینها اضافه شود رفتار شما در شرایط جنگ اقتصادی که تفاوتی با دیگر مواقع نداشت و همانطور و بلکه شدیدتر ؛ در سال ۹۷ سر کیسه بانک مرکزی را برای واردات آنهم نه فقط واردات کالاهای اساسی بلکه کالاهای بنجل که ضرورتی برای وارداتش نبود شل کردید که حتی کالاهای اساسی نظیر دانه های روغنی و نهاده های دامی نیز میتوانست در داخل تولید شود نظیر توصیه به کشت کلزا که در آنصورت کلی از درآمدهای ارزی کشور هدر نمیرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
بنظرم باید تصویب بشه هرکسی که خودش یا نزدیکانش مشکل غضایی دارند یا در طول خدمت در دولت و نظام دچار همچین مشکلی شدند از جایگاهشون استعفاء بدهند یا توست مجلس کنار گذاشته شوند شما دقت کن الان دوتا مسئول درجه یک کشور برادراشون مشکل غضایی دارند مطمئن باشید به طرفداری برادراشون هست که دارند اینچنین کشور را به خرابه ای تبدیل میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
چرا قضایی اینجوری نوشتم خودمم نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
مشکل غذای ندارن به نظرت؟
یا مشکل قذای؟
یا مشکل غظایی یا قزایی؟
Armenia
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
دوستان بااحترام عرض کنم ایراد رو هم داریم و نمیشه دائم ازهم ایرادبگیریم ،فقط یادگرفتیم ایرادات هم رو به تمسخر بازگو کنیم و این مشکل اصلی ماست که اغلب چیزها برای ما حکم تمسخر رو داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
هر انکس که سخن نگفته باشد
عیب و خیانتش نهفته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
و چه خون دل ها خوردن مردم بیچاره ما از دست شما...
Iran (Islamic Republic of)
؟
۱۳:۴۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
چرا ۲ بار بهش رأی دادید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
خیلی از این مطلب بر میگرده به هنر اتاق فکر و عملیات روانی این آقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
مردم چه خوشی داشتن که چهار سال بعد بهش رای بدن
-
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
ما را نپیچان بگو چقدر بدهکاری برای دولت بعد به میراث گذاشتی ؟ چه زمین سوخته ای ؟ چه زمین مین گذاری شده ای ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
فقط حرف
یازده روز دیگه
دوباره برق هارو قطع کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
دولت جدید با مشکلات و معضلات فراوانی کار را شروع می کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
نت خوزستانم قطه هنو
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۲:۵۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
اصلا هیچ چیز تقصیر دولت روحانی نیست...مشکلات همش تقصیر دولت قبله...بخش دیگش هم تقصیر کرونا است...وگرنه دولت از صبح شنبه میخواست انچنان تحول اقتصادی ایجاد کند که مردم به یارانشون نیاز نداشته باشند....فعلا با همین یارانه احمدی نژاد زنده موندیم...
خواهشا زود تر برو تا نمردیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
جدای از همه انتقادات به دولت ، ولی واقعاً کرونا نه تنها برای ایران بلکه برای همه جهان مشکلات متعدد بوجود آورد .

همین الان که المپیک با یک سال تاخیر و بدون حضور تماشاچی داره برگزار میشه برای ژاپن بسیار خسارت بار و زیان بار بوده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
تازه بعضی از مشکلات هم تقصیر دولت بعدیه
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۲:۵۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
شما اگه يه برنامه بريزي تو اين ده روز باقيمونده نبينيمت خيلي ممنون ميشيم. فكر ميكني حدود 250000 شهيد انقلاب در مقابل بي تدبيري و مديريت اشتباه شما چي ميگن؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
اتفاقا حرف ماهم قانون اساسی هست توی قانون اساسی نوشته دولت باید حداقل های زندگی و شغل برای مردم ایجاد کنه! چرا ایجاد نکردید؟ نکنه میخوای بگی این هم ربطی به دولت نداره و وظیفه دولت نیست؟ قوه قضایی باید کسانی که به قانون اساسی عمل نکردن را محاکمه کند. آیا قانون فقط برای فقرا و ضعفا هست؟!!! سعادت آباد نشینان در مقابل قانون و مجازات مصون هستند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
قحطی ؟
لابد فردا میگه نذاشتیم شهاب سنگ بهمون بخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
خیلی لایک داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
وقتی آخوندی وزیر مسکن گفت افتخار من این است که یک آجر روی هم نگذاشتم باید فاتح این سوار را می خواندید .
Iran (Islamic Republic of)
سیدعلی
۱۲:۴۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
پول مردم توبورس نابودشدچی بازب دولت جنابعالی ربط داشت یانداشت؟تاقرون آخرگردنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
مشکلات کشور ربطی به دولت ندارد مربوط به کارگران و کارمندان با حقوق پایه دو میلیونی است .
مشکل مسکن ، تورم ، بی تدبیری ، برجام و تحریم مربوط به دولت نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
فقط خورد و خوابیدن و پرداخت حقوق های نجومی مسئولین با دولت هست بقیش ربطی به دولت نداره! مردم باید سد بسازند مردم باید نیروگاه برق و هسته ای بسازند مردم باید الگوی کشت و نیاز های مالی و تجهیزاتی بخش کشاورزی رو بیارند مردم باید ....! دولت هیچی صبح رئیس جمهور و وزرا میروند دورهم یکم دلقک بازی و خنده در میارند ساعت 10 تا 12 ساعت 13 هم میان خونه میخوابند تا فردا ماهی هم 30 میلیون حقوق میگیرند! حداقل 30 میلیون!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
چرا هر روز حرف میزنی؟ نمیشه این چند روز باقی مانده سکوت کنی؟؟ اصلا یک حرف از سخنان جناب عالی رو باور نمیکنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
قباهتم حدی داره کشوری با بیشترین ثروت در جهان قحطی؟
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۲:۳۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
یک چیز دستی می خواد. نظارت کجاست؟ مملکت شده جولانگاه دلالان یعنی هر کی هر چقدر بخواهد هر چیزی رو می فروشه. یک زیر دیپلم راحت می تونه جلو تورم بگیره.
Iran (Islamic Republic of)
آقامحمدخان
۱۲:۳۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
خلاصه اینکه کی بود کی بود من نبودم
همون دفعه قبل که مجلس بیست دقیقه ای (چشم و گوش بسته) همراهی کرد و همه تحریم ها را یک شبه برداشتید برای هفت نسل بعدمان هم کافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
قحطی ایجاد شده خبر نداری! سفره های مردم خالی هست مردم نمیتونن میوه و مرغ و گوشت و برنج به اندازه نیازشون تهیه کنند این یعنی قحطی دولت اصلاحطلبان روحانی با گرونی و فقیر کردن مردم قحطی ایجاد کرد و سفره های مردم رو خالی کرد. قحطی مصنوعی!
کشوری که سازنده سیمان و آهن و مصالح ساختمانی هست مردمش خونه نمیتونن تهیه کنند یا بسازند برای خودشون کشوری که بزرگ و حاصلخیز هست مردمش میوه و غذای کافی نمیتونن تهیه کنند کشوری که منابع عظیم انرژی و نفت و گاز و اورانیوم و انرژی های تجدید پذیر داره برق خونه ها و صنایعش کامل تامین نمیشه کشوری که دوتا دریا داره مردمش آب کافی کشاورزی و مصرف خونگی ندارند! این قحطی مصنوعی ساخت دولت اصلاحطلبان هست!!! همش کار خودتونه میخواید مردم رو بکشید کف خیابون و ناراضی کنید دستتون با دشمنان ایران توی یه کاسه هست
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۲:۲۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
علی برکت الله به حلال مشکلات وطن نه ببخشید به باعث مشکلات وطن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
سومین رئیس جمهور عجیب ایران سبحان الله!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
اگر کرونا نبود تورم هزاران برابر شده بود = قحطی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
کشوری که از سرمایه های ملی بسیار زیاد برخورداره به این روز انداختی و اقتصاد کشور و مردم را با نادانیت و غرور و تکبر و افاضه های جهالتیت به نابودی کشاندی و افتخار می کنی و میگی نگذاشتیم قحطی اتفاق بیفتد؟؟؟
باز از اون حرفا زدی بس کن برو .....!!!!
مانند بهانه ات برای برجام ،ما سایه جنگ را از سر کشور برداشتیم...
بابا برو برو ..... چیزی برای خودتان یعنی اصلاح طلب ها پیش مردم نگذاشتید!!!
هیچ فکر کردی اگر توی این کشور قحطی پیش می آوردید مردم سر شما و اصلاح طلب ها چی می آوردند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
mohammad fakhri
۱۲:۱۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
دلیل گرانی در ایران برابر نبودن قیمتهای همه چیز با هم است و همینطور کامل نبودن حقوقهای ماهیانه مردم ایران!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
آقای روحانی تو فقط هرچه زودتربرو
آخرین اخبار