برپایی جشن‌های دهه ولایت در ۹۹ بقعه متبرکه گیلان

مدیرکل اوقاف گیلان گفت: جشن‌های دهه ولایت در ۹۹ بقعه متبرکه این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی در ۹۹ بقعه متبرکه این استان در دهه ولایت در حال برگزاری است.

او افزود: این ویژه برنامه‌ها شامل مراسم ولادت امام هادی (ع)، کاروان شادی غدیر، همایش بانوان ولایی، مانور سلامت، مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم، جشن روز عید غدیر و توزیع بسته‌های معیشتی تبرکات علوی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی از ویژه برنامه‌های پررونق این اداره کل است، اظهار داشت: این ویژه برنامه در راستای غنا بخشیدن فرهنگ اصیل اسلامی یعنی امام‌شناسی و ولایت‌مداری در ایام دهه ولایت برگزار می‌شود.

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: برگزاری مراسم جشن میلاد امام هادی (ع)، قرائت زیارت جامعه کبیره در شب میلاد آن حضرت در بقاع متبرکه شاخص، برپایی محافل عموما مجازی انس با قرآن کریم با حضور جامعه قرآنی، بسیج و عموم مردم، با شعار "ولایت و قرآن" از دیگر برنامه‌های دهه ولایت اوقاف گیلان است.

او یادآور شد: جشن ویژه عید غدیر، برگزاری کاروان‌های شادی با توجه به وضعیت کرونایی و مساعد نبودن شرایط برای برگزاری مراسم حضوری، مدیحه سرایی و شعرخوانی آیینی مجازی، برپایی نمایشگاه‌های محصولات فرهنگی در صحن و پیاده رو‌های منتهی به بقاع متبرکه از برنامه‌های اوقاف گیلان در دهه ولایت است.

مدیرکل اوقاف گیلان گفت: بقاع متبرکه این استان به عنوان مجری جشن‌های دهه ولایت با رعایت موازین بهداشتی مراسم دعای عرفه، خطبه غدیرخوانی، ایستگاه همه واقف باشیم، تجلیل از سادات خادم و قرائت میثاق نامه ولایی را نیز در دستور کار دارند.

حجت الاسلام علیزاده همچنین از اجرای مانور سلامت در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه گیلان در دهه ولایت خبر داد و افزود: این طرح در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش در حوزه دارو و درمان، ترویج فرهنگ وقف در حوزه سلامت، ایجاد بستر مناسب برای مشارکت عمومی در حوزه سلامت، غربالگری زائران و مجاوران بقاع متبرکه از نظر سلامت جسمانی و کمک به نظام سلامت کشور اجرا می‌شود.

او با اشاره به مشارکت بسیج و دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اجرای مانور سلامت در بقاع متبرکه استان اظهار داشت: در این طرح مراکز افق بقاع متبرکه که کارگاه تولید ماسک دارند به صورت رایگان ماسک بین زائران توزیع می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان ادامه داد: توزیع بسته‌های مواد شوینده و ضدعفونی کننده بین زائران و مجاوران توسط مراکز افق بقاع متبرکه انجام می‌شود.

حجت الاسلام علیزاده همچنین از برگزاری مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم در دهه ولایت در رشت و رودسر خبر داد و گفت: در این مسابقات ۹۰۰ قاری و حافظ گیلانی در آستان مطهر خواهر امام رشت و دارالقرآن طالب زاده به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

او توزیع تبرکات علوی را از دیگر برنامه‌های دهه ولایت امسال برشمرد و تصریح کرد: این طرح اختصاص به بقاع مجری برگزاری مراسم دهه ولایت ندارد و همه مراکز افق بقاع متبرکه برای کاهش آسیب‌های ناشی از کرونا با کمک خیران اقدام به تهیه و توزیه بسته‌های معیشتی بین نیازمندان می‌کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.