مخالفت قبایل شرق فرات سوریه با طرح آمریکا برای این منطقه

قبایل شرق فرات در سوریه با طرح آمریکا برای تشکیل نیرو‌های «بیداری» در این منطقه مخالفت و بر مقابله با واشنگتن و ایستادگی در کنار دولت تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رای الیوم، قبایل شرق فرات در سوریه پیشنهاد‌های وسوسه انگیز آمریکا در صورت تشکیل نیرو‌های «بیداری» در این منطقه را رد و اعلام کردند برای رویارویی با اشغالگری آمریکا در کنار دولت سوریه می‌ایستند.

روزنامه اینترنتی رای الیوم که از لندن به روزرسانی می‌شود، در سرمقاله امروز خود نوشت: اقدامات مقاومت سوریه و عملیات آن علیه نیرو‌های اشغالگر در شرق فرات؛ یعنی جایی که میادین نفت و گاز و حاصلخیزترین زمین‌های کشاورزی سوریه قرار دارد، افزایش یافته و به همین سبب دولت آمریکا نگران نیرو‌های اشغالگر خود است؛ همانطور که آمریکا متوجه شد تکیه کردن به نیرو‌های سوریه دمکراتیک قطعا نتیجه‌ای ندارد، از اینرو برای تشکیل نیرو‌های «بیداری» متشکل از مزدوران، مشابه تجربه خود در عراق، نمایندگان خود را نزد قبایل عرب در منطقه اعزام کرد.

خبر‌هایی که از شرق فرات به دست رسیده، نشان می‌دهد نمایندگان آمریکا که کارشناسانی از سیا و مترجمان عرب همراه آن‌ها بودند، از بسیاری از روستا‌ها و شهر‌ها در حومه الحسکه بازدید و با برخی شیوخ عشایر البنی سبعه، یکی از بارزترین عشایر قبیله طی دیدار کردند و پیشنهاد‌های مالی وسوسه انگیزی را در صورت پذیرش طرح «نیرو‌های بیداری» آمریکا به آن‌ها ارائه دادند که از جمله این پیشنهاد‌ها پرداخت حقوق ماهانه زیاد به جوانانی بود که به این شورا‌ها می‌پیوندند.

نکته زیبا اینجاست که این عشایر بلند طبع و سران شریف آنها، این پیشنهاد‌های آمریکا را رد و نمایندگان این کشور را بیرون کردند و بر وابستگی ملی عربی خود تاکید و تصریح کردند برای مقابله با اشغالگری آمریکا در جبهه دولت سوریه می‌ایستند.

به نوشته این روزنامه، آنچه آمریکا درک نمی‌کند این است که زمان تغییر کرده و آنچه در عراق و در زمان اشغال این کشور از سوی آمریکا رخ داد، نمی‌تواند در سوریه تکرار شود؛ چرا که چهره زشت آمریکا برای قبایل عرب نمایان شده است و آن‌ها نتیجه سیاست‌های ویرانگر این کشور را در عراق، سوریه، لیبی و یمن دیده اند و به همین علت دیگر خریدار دروغ ها، کالا‌ها و دلار‌های مسموم آمریکا نیستند.

جنگ آزادی علیه نیرو‌های آمریکایی در سوریه و عراق وارد مرحله سرنوشت سازی شده است و تا زمان خروج آخرین نظامی آمریکایی اشغالگر از این دو کشور متوقف نخواهد شد.

رأی الیوم نوشت: از قبایل اصیل شرق فرات که به طرح‌های استعماری آمریکا «نه» گفتند و بدون هیچ تردیدی بر پایبندی به هویت عربی خود تاکید کردند، تشکر می‌کنیم. آن‌ها تاکید کردند وارد جنبش مقاومت ملی می‌شوند؛ جنبشی که این روز‌ها و به منظور اعمال مجدد حاکمیت سوریه بر منابع نفت و همه منطقه شرق فرات، دایره آن بزرگتر می‌شود.

در پایان سرمقاله رأی الیوم آمده است که آمریکا نه فقط در سوریه و عراق بلکه در همه خاورمیانه شکست خورد و همانگونه که نیرو‌های آمریکایی به صورت یکجانبه و بدون شرط از افغانستان خارج شدند، به سبب قدرت مقاومت و در حالی که شکست خورده اند نیز از عراق و سوریه خارج خواهند شد و روز‌های آینده پر از خبر‌های خوب در این خصوص است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار