جدال توئیتری مقامات افغانستان و پاکستان در پی دیدار «محب» و «نواز شریف»

دیدار مشاور امنیت ملی افغانستان و نخست‌وزیر پیشین پاکستان در لندن، منجر به جدال مقامات دو کشور شده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی و سید سعادت منصور نادری، وزیر دولت در امور صلح افغانستان، روز گذشته با نواز شریف، نخست‌وزیر پیشین پاکستان در لندن دیدار کردند.

این دیدار به جدال داغ توئیتری میان مقام‌های افغانستان و پاکستان منجر شده و مقامات دو کشور علیه یکدیگر سخن گفته اند.

فواد حسین چودری، وزیر اطلاعات و نشرات پاکستان در واکنش به این موضوع در صفحه توئیتر خود نوشته است که فرستادن نواز شریف به خارج از پاکستان خطرناک بود؛ زیرا چنین افرادی در توطئه های بین‌المللی شریک می‌شوند.

وی در ادامه نوشته است که دیدار نواز شریف با حمدالله محب که به باور او، بزرگترین متحد سازمان استخبارات هند در افغانستان است، نمونه‌ای از این اقدامات می باشد.

وزیر اطلاعات و نشرات پاکستان گفته است که نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، محب یا امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان که از دشمنان پاکستان به شمار می‌روند، با نواز شریف دوستان نزدیک هستند.

شهباز گیل، از دستیاران ویژه عمران‌ خان، نخست‌وزیر پاکستان نیز در رشته توئیتی نوشته است که از منابع موثق اطلاع یافت که محب پیام ویژه نارندرا مودی را به نوازشریف آورده است.

وی با اشاره به انتخابات کشمیر گفته است که نتایج این انتخابات جنجالی خواهد شد تا با انتخابات کشمیر تحت تسلط هند یکسان مقایسه شود.

 مقام‌های پاکستان این دیدار را به هند نسبت داده‌اند. دستیار ویژه عمران خان تاکید کرده است در برابر کسانی که علیه ارتش این کشور زهرپاشی می‌کنند می‌ایستد و اجازه نمی‌دهد که با احساسات کشمیری‌ها بازی کنند.

این سخنان مقام‌های پاکستان با واکنش وحید عمر، رئیس اداره ارتباطات استراتژیک و مشاور رئیس جمهور افغانستان روبرو شده است.

عمر نوشته است که مشاور امنیت ملی افغانستان تنها با رهبر مخالف حکومت پاکستان دیدار کرده است و این موضوع به نظر می‌رسد که به پاکستان آسیب رسانده است. وی در ادامه خطاب به مقام‌های پاکستان گفته‌ است که تصور کنید شما به تروریستانی که روزانه مردم افغانستان را می‌کشند، آموزش می‌دهید، تجهیز می‌کنید و برایشان پناهگاه امن فراهم می‌کنید؛ همچنین کمک‌ مالی جمع‌آوری و زخمی‌های شان را درمان می‌کنید. پاکستان به حمایت از طالبان متهم است.

مشاور رئیس جمهور افغانستان افزوده است که پاکستان به تروریست ها کمک می‌کند تا حملات علیه مردم افغانستان را برنامه‌ریزی کنند. وی مقام‌های پاکستانی را به این پرسش فراخوانده است که آیا می‌دانید این موضوع چقدر دردآور و آسیب‌زا است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار