ائتلاف بین‌المللی در عراق مدعی کمک به نیرو‌های این کشور در مواجهه با داعش شد

سخنگوی ائتلاف بین‌المللی ادعا کرد این گروه در شکست داعش به نیرو‌های عراقی کمک و از آن‌ها پشتیبانی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، «وین ماروتو»، سخنگوی ائتلاف بین المللی در عراق در صفحه توئیتر خود نوشت: ما همچنان متعهد هستیم به نیرو‌های عراقی مشاوره بدهیم و در صورت نیاز عراق به همراه نیرو‌های نظامی این کشور برای در هم شکستن داعش وارد عمل شویم.

وین مارتو در ادامه افزود: پشتیبانی از نیرو‌های عراقی به افزایش توانایی آن‌ها در حفظ قدرت جنگی کمک می‌کند چرا که آن‌ها در حال حاضر نیز به انجام عملیات مستقل موفق ادامه می‌دهند.

سخنگوی ائتلاف بین‌المللی در حالی این اظهرات را بیان کرد که روز گذشته «فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق در مصاحبه‌ای ادعا کرد: ما به لطف تلاش‌های عراق و حمایت ائتلاف بین‌المللی توانستیم داعش را شکست دهیم.

او در ادامه افزود: داعش هنوز به صورت نظامی در عراق حضور دارد و ما علاوه بر تبادل اطلاعات برای مقابله با داعش به اقدامات بین المللی نیاز داریم.

البته این سخنان وزیر امور خارجه عراق واکنش گرو‌های مقاومت این کشور را در پی داشت. قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق اعلام کرد اظهارات فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق در واشنگتن، بازاریابی برای توجیهات دولت آمریکا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار