مازندرانی‌ها در المپیک ۴ تا ۵ مدال می‌گیرند

ورزشکاران مازندرانی می‌توانند در المپیک، ۴ تا ۵ مدال بگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسن رنگرز مدیر کل ورزش و جوانان مازندران گفت: پیش بینی می‌کنیم که ورزشکاران استان بتوانند در المپیک، ۴ تا ۵ مدال بگیرند که رنگ ۲ مدال طلایی باشد.

او با اشاره به اقدامات دستگاه ورزش و جوانان برای حمایت از ورزشکاران المپیکی و لزوم برنامه ریزی برای المپیک بعدی، افزود: در ۴ سال آینده شاهد جهش در ورزش مازندران خواهیم بود

رنگرز گفت: به غیر از رشته‌هایی که ورزشکاران مازندران سهمیه کسب کردند، در رشته‌های دیگر از قبیل وزنه‌برداری، قایقرانی، تکواندو، بسکتبال هم از شانس بالایی برای حضور در این دوره از رقابت‌ها بودیم و با ریل گذاری بسیار خوبی که در اکثر هیأت‌های ورزشی صورت گرفته، در المپیک ۲۰۲۴ نمایندگان شایسته‌ای خواهیم داشت.

او افزود: تمام تمرکز و ظرفیت‌های موجود در ۱۱ ماه گذشته در راستای تکمیل پروژه‌های ورزشی نیمه تمام که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند به کارگیری شد. در این زمینه موفقیت هم حاصل شد که از استاندار محترم، مجمع نمایندگان استان که در این مسیر پابه‌پای مجموعه ورزش و جوانان استان حرکت کردند، صمیمانه قدردانی و تشکر می‌کنم.

رنگرز گفت: با برنامه ریزی درست و با اعتبارات سال ۱۴۰۰ به نظر می‌رسد، پروژه نیمه تمام بالای ۵۰ درصد در استان نخواهیم داشت.

او با اشاره به اینکه باید شتاب مضاعفی در مسیر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی روی دهد، افزود: زیرساخت و سخت افزار متناسب با خیل و کثرت رشته‌های ورزشی فعال در استان در اختیار نداریم و اماکن و زیرساخت‌های ورزشی موجود پس از قریب به ۲ دهه استفاده، به صورت جدی نیازمند نوسازی و بهسازی هستند و تجهیزات فعلی باید به روز شود.

رنگرز گفت: مازندران جزو ۵ استان برتر کشور از لحاظ سرانه ورزشی ا‌ست، ولی این سرانه پاسخگوی جمعیت علاقمند و مستعد و پتانسیل قهرمانی این استان نیست.

او افزود: با تسریع در تکمیل زیرساخت‌ها و تجهیز، نوسازی و مرمت اماکن ورزشی موجود می‌توانیم شاهد یک جهش در ورزش استان در بازه زمانی ۴ ساله باشیم.

رنگرز ضمن تشریح جایگاه ورزش استان، گفت: از هیأت‌های ورزشی استان انتظار می‌رود، پس از المپیک ۲۰۲۰ با نگاه به المپیک ۲۰۲۴ با یک برنامه ریزی میانی معطوف به رقابت‌های المپیک نوجوانان، تمام برنامه‌های فنی نیز در همین مسیر طراحی شود.

او افزود: حضور ۹ نماینده، قطعا پتانسیل حداکثری ورزش مازندران نیست و با کار مضاعف و تلاش همکاران در ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها، هیات‌های استانی و شهرستانی با حمایت و نظارت اداره کل ورزش و جوانان از هیات‌های دارای استراتژی و برنامه مدون شاهد افزایش حضور کمی و کیفی ورزشکاران استان در المپیک آینده خواهیم بود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.