هشدار به صنایع آلاینده و آلودگی‌های زیست محیطی در شهرستان نهاوند

رئیس حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: واحد‌های آلاینده و متخلف باید هر چه زودتر نسبت به کنترل آلودگی خود اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مهرداد سلگی رئیس حفاظت محیط زیست نهاوند با اشاره به افزایش گشت و پایش‌های شبانه روزی صنایع، معادن، واحد‌های صنفی و شهرک‌های صنعتی شهرستان گفت: گشت و کنترل شبانه روزی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند با توجه به مشاهده میزان آلاینده‌ها بر اساس برنامه‌ریزی جامع و هدفمند انجام می‌شود و هدف اصلی اجرا و ادامه این طرح، بررسی و رصد کیفی زیست محیطی صنایع و معادن شهرستان، برخورد با واحد‌های متخلف، شناسایی واحد‌های آلاینده جدید و در نهایت کمک به کاهش بار آلودگی زیست محیطی است.

اوبا هشدار به واحد‌های آلاینده گفت: در پایش‌های شبانه روزی اخطاریه برای واحد‌های آلاینده و متخلف صادر و به آن‌ها ابلاغ می‌شود و در شرایط اضطرار واحد‌های آلاینده به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: ما اعتقاد داریم صنایع با توجه به وجود مشکلات تولید و تحریم‌ها محدودیت و مشکلات خاصی دارند، ولی توجه به شاخص‌های زیست محیطی جهت حفظ سلامت مردم به خصوص در این ایام خشک سالی ضرورت به مراتب بیشتری دارد، چراکه جبران خسارات وارده به سلامت مردم و محیط زیست غیر ممکن و دور از ذهن است و سلامت مردم خط قرمز ما است.

اوبا تاکید بر ضرورت بیش از پیش توجه به اجرای قانون محیط زیست و هوای پاک اظهار داشت: همه ما در مقابل قانون تکلیف داریم و برای رسیدن به وضعیت مناسب در زیست محیطی و هوای شهرستان به خصوص با نگاه به شرایط کنونی، همه دستگاه‌های مشمول این قانون باید نگاهی جدید به وظایف خود داشته باشند و عملکرد‌ها باید بیشتر و بهتر از گذشته باشد.

سلگی با اشاره به وضعیت خشکسالی و آلودگی‌های زیست محیطی افزود: محیط زیست با نگاه به سلامت مردم و شهروندان و حفاظت از محیط زیست برنامه‌های خود را در چارچوب قانون پیگیری کرده و در این مسیر با هرگونه تخلف که فشار آن بر روی سلامت مردم باشد برخورد خواهد کرد.

اوهمچنین خطاب به مسئولان و مدیران واحد‌های صنعتی، خدماتی، تولیدو معدنی شهرستان گفت: بهتر است واحد‌های آلاینده و واحد‌هایی که دارای بار آلایندگی هستند قبل از ورود محیط زیست به وضعیت خود رسیدگی کنند چراکه به صورت قطعی برخورد محیط زیست با این موضوع قهری و ضابطه‌مند خواهد بود و روابط و بهانه‌های واهی و سرپیچی از قانون به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند بیان کرد: پایش‌های روزانه و شبانه محیط زیست، بی وقفه و در ساعات مختلف و محور‌ها و مسیر‌های متعدد شهرستان تا رسیدن به شرایط مناسب ادامه خواهد داشت و گزارش آن از طریق رسانه‌ها بطور مستمر اعلام خواهد شد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.