آل‌آقا خبر داد:

اعزام بالگردهای اطفای حریق وزارت دفاع به جنگل‌های گلستان

رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع از اعزام بالگرد‌های اطفای حریق وزارت دفاع به جنگل‌های گلستان برای اطفای حریق خبرداد.

‌به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، خلبان محمدمهدی نوری آل آقا رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع از اعزام بالگرد‌های اطفای حریق به جنگل‌های محدوده روستای "بش اویلی و صادق آباد" بخش لوه شهرستان گالیکش خبر داد.

وی گفت: این آتش سوزی‌ها ساعت ۱۲ امروز آغاز و و با اعلام و در خواست یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مدیریت بحران استان گلستان، بلافاصله اولین پایگاه اطفای حریق هوایی وارد عمل شد و ۲ بالگرد مجهز به سبد اطفای حریق با ظرفیت ۴ تن آب به محل اعزام شد.

رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع با بیان اینکه دو بالگرد دیگر نیز در منطقه آماده و مستقر هستند اظهار کرد: هم اکنون نیرو‌های منابع طبیعی و مردم محلی در حال خاموش کردن آتش در منطقه هستند. سخت‌گذر بودن منطقه آتش سوزی همراه با وزش باد شدید و دمای ۴۲ درجه هوا خاموش کردن حریق را سخت و زمان‌بر کرده است.

وی افزود: حضور وزارت دفاع جهت پاسداری از عرصه‌های طبیعی کشور با استفاده از تمام ظرفیت‌های هوایی نیرو‌های مسلح و کشوری جهت اطفا کامل شکل گرفته و ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، بخش لوه در ۶ کیلومتری پارک ملی گلستان و در فاصله ۲۷ کیلومتری مرکز شهرستان گالیکش قرار دارد. از مردم فهیم کشورمان خواهش می‌کنیم که از جنگل‌ها که موهبت خدادادی هستند بیشتر مواظبت کنند و پس از روشن کردن آتش از خاموش شدن آن مطمئن شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار