مرکل خواستار افزایش کنترل بین المللی بر تجارت نرم افزار‌های جاسوسی شد

صدراعظم آلمان اعلام کرد این بسیار مهم است که نرم افزار‌های طراحی شده برای موقعیت‌های خاص و به منظور جاسوسی مورد استفاده قرار نگیرند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با اشاره به رسوایی بدافزار جاسوسی پگاسوس متعلق به رژیم صهیونیستی خواستار تشدید محدودیت‌ها و افزایش اعمال کنترل بین المللی بر تجارت نرم افزار‌های جاسوسی شد تا اینگونه بدافزارها بدون نظارت قضایی مورد استفاده قرار نگیرند.

صدر اعظم آلمان در کنفرانس مطبوعاتی تابستانی سالانه خود گفت: «این بسیار مهم است که نرم افزار‌های طراحی شده برای موقعیت‌های خاص و به منظور جاسوسی مورد استفاده قرار نگیرند. این گونه نرم افزارها  نباید به کشور‌هایی فروخته شود که در آنجا ممکن است نظارت قضایی بر چنین جاسوسی های سایبری وجود نداشته باشد».

او افزود: باید کنترل بین المللی بر این نرم افزارها افزایش یابد و درباره فروش و استفاده از آنها محدودیت‌هایی اعمال شود.

بر اساس گزارش‌های رسیده از سوی روزنامه نگاران و سازمان‌های غیردولتی، از بدافزار جاسوسی پگاسوس که متعلق به رژیم صهیونیستی است برای هک کردن حداقل ۵۰ هزار  شماره تلفن در کشور‌های مختلف استفاده شده است.

اعتقاد بر این است که بسیاری از سیاستمداران برجسته از سوی این بدافزار جاسوسی هدف جاسوسی سایبری قرار گرفته‌اند. رئیس جمهور فرانسه، نخست وزیر سابق بلژیک و رئیس کنونی شورای اروپا و بسیاری دیگر از این جمله اند.

صدر اعظم آلمان به خبرنگاران در باره سیل مرگبار در این کشور هم گفت: « خسارات ناشی از سیل فاجعه بار که در مناطق غربی کشور رخ داد، بسیار زیاد است و رفع  این خسارات نیازمند تلاش و زمان بیشتر است. باید صبور باشیم. بسیاری از مردم ما هنوز مفقود هستند و از سلامت و مرگ آنها خبری نداریم.»

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار