فعالیت ۱۴ مرکز فنی و حرفه‌ای جوار کارگاهی در کردستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان گفت:۱۴ مرکز فنی و حرفه‌ای جوار کارگاهی و بین کارگاهی در کردستان فعالیت دارند که هدف آنها گسترش مهارت‌های فنی و تأمین نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،  سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان اظهار داشت: در اجرای ماده ۱۱۰ قانون کار جمهوری اسلامی ایران و به منظور گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تأمین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز، کلیه کار‌فرمایان واحد‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی مکلفند در ایجاد مراکز آموزش جوار کارگاهی و بین کارگاهی با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عمل آورند.

 احمدی افزود: صنایع کوچک و بزرگ استان برای تقویت کمی و کیفی نیروی انسانی و تولیدی خود باید نسبت به راه اندازی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در جوار کارخانه‌ها و کارگاه‌ها اقدام کنند و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان نیز با قدرت آماده مشارکت است.

او بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در راه‌اندازی مرکز آموزشی جوار کارگاهی و بین کارگاهی جدی است و افزایش حضور در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها را در اولویت اقدامات خود قرار داده است، اما این مهم نیازمند توجه مدیران صنایع به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان با اشاره به تسریع در روند صدور درخواست‌های صنایع و صنوف استان در راستای احداث مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی گفت: این اداره‌کل آمادگی دارد در اسرع وقت و با کاهش بروکراسی‌های اداری نسبت به صدور مجوز برای صنایع و صنوف درخواست کننده ایجاد مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی اقدام نماید.

احمدی افزود: در صورت راه‌اندازی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در صنایع و صنوف استان شاهد ارتقاء جایگاه و موقعیت صنعتی و تولیدی استان با توجه به ارتقاء سطح مهارتی شاغلان در این حوزه و افزایش بهره‌وری و کیفیت تولیدات استان خواهیم بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.