آزادی ۱۰۰ زن و کودک قربانی آدم ربایی از سوی پلیس نیجریه

پلیس نیجریه اعلام کرد ۱۰۰ کودک و زن بی‌گناه را که از سوی شبه نظامیان مسلح ربوده شده بودند، آزاد کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پلیس نیجریه از آزادی ۱۰۰ کوک و زن بی‌گناه که از سوی شبه نظامیان مسلح  ربوده شده بودند، خبر داد.

سخنگوی پلیس محلی نیجریه گفت: پلیس و مقامات دولتی نیجریه شرایط آزادی ۱۰۰ نفر از جمله زنان و کودکانی را که بیش از یک ماه پیش از روستای خود در شمال غربی نیجریه ربوده شده بودند، تأمین کردند.

محمد شاهو، سخنگوی پلیس در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه برای رویترز ارسال شد، گفت: اسیران آزاد شده در تاریخ ۸ ژوئن از روستای ماناوا در ایالت زمفرا ربوده شده بودند.

او اضافه کرد:  آزادی زنان و کودکان بدون هیچ گونه سود مالی و مادی تأمین شده و قبل از اینکه  آنها به  خانواده‌های خود  تحویل داده شوند، از نظر پزشکی بررسی و از آن‌ها درباره اوضاع روحی و جسمیشان سوال خواهد شد. 

در حالی که شمال شرقی نیجریه با یک دهه ناامنی روبرو شده است و سودجویان از این فرصت با ربودن زنان و کودکان، برای آزادی آنها  از دولت باج  می‌گیرند.

 ایالت‌های شمالی زامفرا، کادونا و نیجر  بیشترین آمار  قربانیان آدم ربایی را دارند. 

چندی پیش، افراد مسلح به روستا‌های منطقه شینکافی، در شمال غربی نیجریه، حمله کرده و با ایجاد رعب و وحشت ۶۰ روستایی را ربودند.

افراد مسلحی که به عنوان راهزن شناخته می‌شوند عمدتا مدارس را مورد هدف خود قرار می‌دهند. نیجریه در حال مبارزه با افزایش روزافزون سرقت مسلحانه و آدم ربایی برای گرفتن باج است. این آدم ربایی‌ها عمدتا در مناطق شمال غربی نیجریه اتفاق می‌افتد.

مقامات این کشور می‌گویند باند‌های تبهکاری که شغلشان آدم ربایی است، سلسله حملاتی را به مدارس و دانشگاه‎های شمال نیجریه انجام داده‌اند و طی آن بیش از ۸۰۰ دانش آموز را از دسامبر گذشته ربوده‌اند.

 شبه نظامیان مسلح با هجوم به مدرسه‌ای در ایالت «کادونا»، واقع در شمال غربی کشور آفریقایی نیجریه هم ۱۴۰ نفر از دانش‌آموزان این مدرسه را ربودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار