روسیه از رقیب اف-۳۵ آمریکا رونمایی کرد

روسیه از جت جنگنده رادارگریز متعلق به نسل پنجم خود برای رقابت با اف-۳۵ آمریکایی رونمایی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مسکو تایمز، روسیه، دیروز (سه شنبه) از جت جنگنده سوخوی جدید خود که برای رقابت با « اف-۳۵ » (F-۳۵) آمریکایی طراحی شده رونمایی کرد.

این جنگنده که «چک میت» (The Checkmate) نامیده می‌شود، می‌تواند حتی در شرایط تداخل  الکترونیکی، همزمان در زمین، هوا یا دریا به ۶ هدف حمله کند.

سازندگان این جت می‌گویند که این هواپیما می‌تواند با سرعت ۱.۸ تا ۲ برابر سرعت صوت پرواز کند و بُرد آن ۳۰۰۰ کیلومتر (۱۸۶۴ مایل) است.

نمونه اولیه این جت قرار است اولین پرواز خود را در سال ۲۰۲۳ انجام دهد و فروش آن ممکن است در سال ۲۰۲۶ آغاز شود.

شرکت تسلیحاتی روستک، درباره این هواپیما گفت که این جت جنگی جدید متعلق به نسل پنجم هواپیما‌های جنگنده است، و قابلیت رادارگریزی با سرعت مافوق صوت را دارد و شامل فناوری هوش مصنوعی برای کمک به خلبان است.

این هواپیما با قیمتی بین ۲۵-۳۰ میلیون دلار (۲۱-۲۵ میلیون یورو)، قادر به حمل هواپیما‌های بدون سرنشین و پرتاب آن‌ها در طول پرواز خواهد بود.

یوری اسلیوسار، رئیس شرکت هوافضا و صنایع دفاعی روسیه، گفت که انتظار می‌رود در ۱۵ سال آینده نزدیک به ۳۰۰ سفارش عمدتا از خاورمیانه، آسیا و آمریکای لاتین با قیمت هفت برابر کمتر از F-۳۵ داشته باشد.

او در ادامه افزود که این جنگنده قادر به مقابله و نابودی هواپیما‌های خارجی نسل پنجم بوده و در برابر جنگنده‌های نسل ششم که ممکن از در دهه‌های آینده ظاهر شوند، مقاوم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۳۱ تير ۱۴۰۰
درود
خوبه که قدرت های جهان تک قطبی نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۳۰ تير ۱۴۰۰
سلام.ما هم از زمان اقای احمدی نژاد میخواهیم جنگنده نسل پنجمی قاهر با کمک روسیه بسازیم ولی بیشتر به خاطر قرارداد ننگین ترکمنچای برجامی دولت تدبیروامید هیچ پیشرفت فیزیکی و نرم افزاری نکرد و رو زمین موند،هر زحمتکش و نابغه ای بود یا خانه نشین شد یا رفت خانه،یه نمونه اش جمشیدارین متخصص خودروهای هیبریدی و الکتریکی که نزاشتند کار کنه،مگه سایپا و ایران خودرو میزاره،به همین خاطر کشور ما جهان سومی ماند.مهندس نصیروندمغان گرمی.ش.کریمی سابق.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
سردارایرانی
۰۲:۰۲ ۳۱ تير ۱۴۰۰
با خونه نشین شدن نابغه هامون موافقم.تا زمانیکه مافیای ننگین این 2تا خودرو ساز (البته ظاهراً) وجود داشته باشه،راهی برای پیشرفت مملکت با موتور محرکه اش که جوانان هستند باز نخواهد شد.شک نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۳۰ تير ۱۴۰۰
البته امکان داره این هواپیما هم مثل هواپیمای ما باشه که از روی باند باند هم نشدودرحد ماکت بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۳۱ تير ۱۴۰۰
چی میگی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۳۱ تير ۱۴۰۰
چی دوست داری بشنوی؟؟ بگو تا برات بگم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۳۱ تير ۱۴۰۰
شما مثل اینکه بی بی سی زیاد نگاه می کنید هر هواپیمای ایرانی رونمایی می شود فیلم پروازش هم پخش می شود.ولی متأسفانه شما چشم دارید و نمی خواهید ببینید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۳۰ تير ۱۴۰۰
هر گرونی بی علت نیست. لاکهید با اون همه متخصص و مرکز پژوهشی اف 35 رو سال 2006 داد نه 2023!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۳۰ تير ۱۴۰۰
به قول کارشناسهای نظامی از جمله بعضی از کارشناسهای خود آمریکا پروژه اف ۳۵ دور ریختن پول بود. هواپیمایی سنگین و با قابلیت مانور پایین که اسراییل از ترس پدافند قدیمی اس ۲۰۰ آپگرید شده سوریه دیگه جرات نمی‌کنه وارد آسمان سوریه کنه و از لبنان موشک شلیک می‌کنه و سریع فرود میاد. پروژه‌های اف ۲۲ و اف ۳۵ جزو گرونترین پروژه‌های نظامی آمریکا بودند که با تغییرات ساده در سیستم‌های پدافندی عمده کارایی خودشونو از دست دادند و حالا بجای اینکه از هواپیمای نامرئی حرف بزنند کم کم دارند از تاخیر در شناسایی این هواپیماها نسبت به هواپیماهای نسل ۴ حرف میزنند و بزودی اینم تبدیل به یک افسانه میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
23:08 عجب چرتی گفتی
آخرین اخبار