اختصاص ۱۱۵ ترابایت حجم اینترنت رایگان برای مدارس یزد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: هزار و ۶۴۶ مدرسه دولتی شهری و روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت رایگان دسترسی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: در حال حاضر هزار و ۱۳۸ مدرسه شهری و ۵۰۸ مدرسه روستایی استان با دریافت مودم و پهنای باند رایگان، به شبکه ملی اطلاعات متصل و از اینترنت پرسرعت رایگان برخوردار هستند. 

او افزود: با شیوع ویروس کرونا در کشور و نیاز مدارس به آموزش مجازی، در ابتدای سال تحصیلی گذشته ماهانه ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان به مدارس شهری و روستایی استان یزد اختصاص یافت که بر اساس پایش صورت گرفته، اغلب مدارس در آموزش مجازی با کمبود حجم مواجه شده بودند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تصریح کرد: با موافقت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و تامین هزینه افزایش ترافیک مدارس، حجم اینترنت مدارس استان از ۳۰ گیگابایت به ۷۰ گیگابایت ارتقا یافت و بر این اساس ماهانه ۱۱۵ ترا بایت حجم اینترنت رایگان به مدارس شهری و روستایی استان یزد اختصاص یافته است.

پاکدل افزود: کارگروه هوشمندسازی مدارس استان متشکل از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، آموزش و پرورش و مخابرات منطقه یزد، بر کیفیت و روند ارائه سرویس یاد شده به مدارس نظارت می‌کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.