حاشیه‌های برگزاری یک افتتاحیه؛

از افتتاح دبیرخانه ملی رصد آسیب‌های اجتماعی تا دغدغه وزیر کار برای خوردن یک نوع ماهی خاص+فیلم

با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دبیرخانه ملی رصد آسیب‌های اجتماعی در سازمان بهزیستی کشور، افتتاح و معاونین ۳۱ دبیرخانه استانی آن تعیین شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در چهل و یکمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی و در راستای گام دوم؛ هوشمندسازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده، دبیرخانه ملی رصد آسیب‌های اجتماعی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تبریک هفته بهزیستی، گفت: از فعالیت سازمان بهزیستی، معاونین و مدیران کل استان‌ها که پیوسته در حال انجام وظایف خود هستند، تشکر می‌کنیم.

وزیر کار باتوجه به نزدیک شدن، به روز‌های پایانی دوران تصدی وزیر تعاون در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وی به تشریح برخی از فعالیت‌های خود در دوران تصدی اش پرداخت و افزود: در این چند دهه که مسئولیت‌های مختلفی در وزارتخانه تعاون داشته‌ام، با مشکلات مردم آشنا هستم که خوشبختانه در دوران مسئولیتم تا جایی که توان داشتیم و با ما همراهی شد، مشکلات را مرتفع ساختیم. این مشکلات  مانند افزایش حق پرستاری، ایجاد سامانه شفافیت، اجرای صحیح نظام یارانه‌ها و هوشمند کردن سامانه‌ها برای درسترسی آسان به اطلاعات  بود.

وی تصریح کرد: پنج آسیب مهم اجتماعی که مقام معظم رهبری نیز به عنوان اولویت اساسی برای رفع آن تاکید کرده‌اند؛ مسئله طلاق، بزهکاری، خودکشی، بیکاری و حاشیه نشینی است و درمورد آسیب‌های نو پدید هم مانند فضای مجازی و مشکلات ناشی از آن باید راه‌حل‌های اساسی اندیشید.

وی بیان کرد: این نیاز بود که یک رصد نسبت به آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور، استانی و شهرستانی را در قالب پیمایش‌های مطالعات مختلف داشته باشیم که با راه اندازی خدمات بهزیستی در سطح محلات در ۲۰۲۷ نقطه به این مهم دست پیدا کردیم چرا که جنس،نوع و عوامل خطر آسیب‌های اجتماعی در هر منطقه متفاوت است و در پیشگیری آسیب‌های اجتماعی نیز همه دستگاه‌ها باید به یاری سازمان بهزیستی کشور بیایند.

وزیر تعاون در پایان جلسه با اشاره به یکی از دغدغه‌هایش که صدای افراد حاضر در سالن را درآورد، گفت: علاقه ویژه‌ای به خوردن ماهی ازون برون دارم که در گذشته به دلیل فتوای مراجع تقلید مبنی بر حرام بودن آن، اجازه مصرف نداشتم، ولی خوشبختانه با پیشرفت علم متوجه شدند که مصرف این ماهی هیچگونه زیانی ندارد و الان مصرف می‌کنم.

این اظهارت در جسله رفع مشکلات مردم تحت پوشش سازمانی بهزیستی موجب شد تا حاضرین در سالن به آقای وزیر اعتراض کنند و از بالا بودن قیمت ماهی حتی بعد از رفع موانع شرعی آن بگویند که وزیر گفت: حالا مسئله قیمت ماهی چیز دیگری است، ولی موضوع مهم فتوای شرعی آن بود که مرتفع شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، معلولین ، فقر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Armenia
ناشناس
۰۰:۳۳ ۳۱ تير ۱۴۰۰
تازه بعداز نابودی کامل یادتون افتاده!؟به نظرتون دیرخبردارنشدید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۳۰ تير ۱۴۰۰
شما قیمت بفرمایید
از قیمت ماهی خبر نداری یا از جیب مردم
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۹:۱۵ ۳۰ تير ۱۴۰۰
رسما مشکلات و گرفتاری و فقر مردم اصلا برای اینا مهم نیست ، همشون به تمسخر میگیرن
Canada
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۹ تير ۱۴۰۰
خدایا قسم تون میدهم به
روز عزیز و پر برکت عید قربان
این مافیای دولتی را از سر ملت ایران زمین و بدون کارایی بردارید
تا نخبگان جوان به داد ملت رسند .امین یا رب العامین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۹ تير ۱۴۰۰
کی طرح از رده خارج کردن مسئولین فرسوده را اجرا می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۹ تير ۱۴۰۰
بله بزرگوار پولش مهم نیست، حکم شرعیش مهمه. وگرنه خیلی ها پول خوردن ماهی گلی هم ندارن!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۳۰ تير ۱۴۰۰
مگه امسال دامادشون پولی برا ملت جا گذاشتن که ماهی بخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۹ تير ۱۴۰۰
سوالی داشتم ببخشید جناب وزير چجوری شد شما رو از یه وزارتخونه برکنار کردند ولی در وزارت کار رای اعتماد گرفتید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۹ تير ۱۴۰۰
سلامyjcها. لطفا پیگیری کنید.
چرا همسان سازی حقوق بازنشسته تامین اجتماعی انجام نشد. چرا دولت به تامین بدهکاره، چوبش رو باید بازنشسته تامین بخوره. واقعا ضعیف کشی هست. چطور دولت همسان سازی حقوق هیئت علمی ها رو انجام میده اونوقت از حق بازنشسته تامین اجتماعی برای کمبودهای خودش مثلا در بیمارستان استفاده میکنه. این ظلمه. واقعا ضعیف کشیه . ی کارگر بنده خدا بعد از عمری کارگری و دادن حق بیمه حالا حقش این نیست.
Iran (Islamic Republic of)
جانباز دفاع مقدس
۱۶:۲۲ ۲۹ تير ۱۴۰۰
اینها مشکل منو حل نمیکنه یک جانباز 5% بیکار هستم با20 سال بیمه پردازی به بهانه اینکه برای شرکتهای پیمانکاری کار کرده ام حقوق بیکاری تعلق نمیگیره در حالی که در طول 20سال بیمه پردازی 3% بیمه بیکاری هم به تامین اجتماعی پرداخت شده
آخرین اخبار