آشنایی با تیم فوتبال فجر سپاسی، قهرمان لیگ یک

تیم فوتبال فجر سپاسی توانست با برتری مقابل گل ریحان البرز، قهرمان لیگ دسته یک شود و به لیگ برتر فوتبال صعود کند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، لیگ دسته اول فوتبال کشورمان دیشب و پس از کش و قوس فراوان به پایان رسید و تیم فوتبال فجر سپاسی شیراز پس از وقفه‌ای ۸ ساله، بار دیگر و با ۶۰ امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد تا به لیگ برتر فوتبال صعود کند.

تیم فجرسپاسی در ابتدای فصل کار خود را با ۲ امتیاز آغاز کرد. این تیم در مجموع ۳۴ بازی در لیگ دسته اول، ۱۶ پیروزی، ۱۲ مساوی و ۶ باخت را تجربه کرد.

در سال ۱۳۶۷ گروهی از جوانان شیرازی با همیاری جعفر جعفری، باشگاه فوتبالی را در شهر شیراز به نام بهزاد تاسیس کردند. نخستین مربی این تیم خلیل صالحی، بازیکن پیشین تیم فوتبال برق بود. این باشگاه در اوایل فعالیت خود زیر سایه تیم‌های قدرتمندی چون برق، کما و مرصاد بود، بنا بر این توانایی رقابت با این تیم‌ها را نداشت. فجر در سال ۱۳۷۴ قهرمان فارس شد و به مسابقات مناطق راه یافت. این تیم از مسابقات منطقه‌ای به لیگ ۲ رسید و از آن جا هم جواز صعود به لیگ آزادگان که بالاترین سطح لیگ فوتبال ایران در آن زمان بود را کسب کرد.

فجر سپاسی در ۳ دوره متوالی مسابقات جام حذفی فوتبال ایران با مربیگری غلامحسین پیروانی موفق به حضور در فینال شد. این تیم در فصل ۸۰–۱۳۷۹، عنوان قهرمانی رقابت های جام حذفی را به دست آورد. در فصل‌های ۸۲–۱۳۸۱ و ۸۱–۱۳۸۰ نیز نایب قهرمان این جام شد. این باشگاه در سال ۱۳۸۷ به مقاومت سپاسی تغییر نام داد، اما مجددا در سال ۱۳۹۰ نام باشگاه به همان نام سابق فجر سپاسی بازگشت.

بهترین مقام این تیم در لیگ برتر فوتبال، در فصل ۷۹–۱۳۷۸ به دست آمد که این تیم در رده سوم آن دوره از لیگ قرار گرفت. این تیم ۳ دوره متوالی به فینال جام حذفی فوتبال ایران رسید و یک بار در سال ۱۳۸۰ با قهرمانی در رقابت های جام حذفی، جواز حضور در مسابقات جام برندگان آسیا را کسب نمود. فجر سپاسی در آن مسابقات با قبول شکست در ضربات پنالتی از تیم السد قطر، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

این تیم در فصل ۹۶–۱۳۹۵ به عنوان تیم منتخب نظامیان ایران در جام جهانی نظامیان شرکت کرد و توانست یک امتیاز برابر آلمان به دست آورد؛ اما درمرحله گروهی آن مسابقات حذف شد.

پس از تیم فوتبال فجرسپاسی، باشگاه هوادار تهران توانست دومین سهمیه صعود به لیگ برتر را کسب کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار