رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران:

ایران برای رسیدگی به امور پناهندگان تلاش مناسبی داشته است

فریسن گفت: خدمات دولت جمهوری اسلامی ایران به اتباع افغانستانی قابل قدردانی بوده و برای رسیدگی به امور پناهندگان خارجی همت و تلاش مناسبی داشته است.






به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ایوو فریسن رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران در بازدید از گذرگاه بین المللی دوغارون گفت: تمامی نهاد‌ها و سازمان‌های بین المللی در ایران به دنبال پایش وقایع و اتفاقات کشور افغانستان هستند و از بروز برخی از پیامد‌ها در این کشور نگرانی وجود دارد.

او افزود: در طول جنگ‌های داخلی افغانستان برخی کشور‌ها و نهاد‌های بین المللی به ویژه ایران خدمات شایانی به مردم افغانستان کردند،  اما با وجود این اتفاقات کمک‌ها چندان مشکلات موجود را مرتفع نکرده و تحت الشعاع خود قرار داده است.

رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران ادامه داد: نمایندگان این دفتر به دنبال این هستند تا با کسب تجربه در ایران گام‌های مثبتی برای ارائه خدمات بیشتر و مطلوب به اتباع خارجی بردارند.

فریسن با اشاره به حمایت سایر کشور‌ها و جوامع بین المللی به منظور کمک به اتباع خارجی بیان کرد: باید در یک برنامه جامع به دنبال شناسایی مشکلات اتباع خارجی باشیم تا بتوانیم به آن‌ها خدمات ارزنده ارائه دهیم که در این ارتباط همه سازمان‌های جهانی پای کار هستند.

ایوو فریسن در این سفر از نمایندگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در تایباد بازدید کرد.

انتهای پیام// ا. چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار