مرگ پایان زندگی نیست/ اهدای اعضای بدن یک زن جوان در اهواز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی در اهواز به ۴ بیمار جان دوباره بخشید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: زن جوان ۲۹ ساله ساکن تهران بر اثر سانحه رانندگی در جاده‌های خوزستان دچار مصدومیت شده بود، روز ۲۲ تیرماه به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شد.

او در ادامه بیان داشت: بر اثر شدت جراحات وارده؛ این بیمار روز گذشته، ۲۷ تیرماه، دچار مرگ مغزی گردید که با رضایت خانواده و تلاش تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دو کلیه و کبد او در بیمارستان گلستان اهواز به ۳ بیمار نیازمند پیوند زده شد.

ابول نژادیان با بیان اینکه قلب این بانوی جوان نیز جهت پیوند به یک نوجوان ۱۴ ساله به بیمارستان شهید رجایی تهران ارسال گردید، افزود: این عمل؛ دهمین اهدای عضو از ابتدای امسال تاکنون بوده است که شامل ۹ پیوند کبد، ۱۷ پیوند کلیه و ۲ ارسال قلب به تهران بوده است که در شرایط کرونایی موجود؛ رقم بی سابقه‌ای به شمار ‌می‌رود.

ساسان کیانپور مسئول اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز گفت: پس اعلام ماموریت انتقال قلب پیوندی به تهران، تیم اورژانس هوایی خوزستان با سرعت عمل مثال زدنی، عضو پیوندی را در بیمارستان گلستان اهواز تحویل و در کمتر از ۱۰ دقیقه با استفاده از بالگرد اورژانس به فرودگاه اهواز منتقل نمود تا با استفاده از جت فالکون در سریعترین زمان ممکن به بیمارستان رجایی تهران جهت پیوند به یک نوجوان ارسال گردد.

او بیان داشت: کل زمان انجام ماموریت انتقال قلب از بیمارستان گلستان اهواز تا رسیدن به بیمارستان رجایی تهران ۹۶ دقیقه بوده است که سریعترین زمان انتقال، تاکنون بوده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.