کشتار هرنوع دام خارج از کشتارگاه ممنوع است

رئیس اداره دامپزشکی تربت جام گفت: به دلیل امکان شیوع بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام کشتار هر نوع دام در خارج از کشتارگاه در عید سعید قربان ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معتمدی مقدم رئیس اداره دامپزشکی تربت جام گفت: شبکه دامپزشکی در روز عید قربان با استقرار گروه‌های ویژه بازرسی و بهداشتی در نقاط مختلف شهر از جمله در محل اداره دامپزشکی واقع در خیابان سردار شهید علیمردانی و کشتارگاه صنعتی واقه در کیلومتر ۱۵ محور تربت جام به تایباد به صورت کاملاً رایگان اقدام به بازرسی بهداشتی قبل و بعد از کشتار دام می‌کند.

او افزود: برای یشگیری از انتقال هر گونه بیماری از دام به انسان مردم باید نسبت به هدایت دام زنده به کشتارگاه دام جهت کشتاری بر اساس موازین شرعی و بهداشتی اقدام کنند.

رئیس اداره دامپزشکی تربت جام ادامه داد: در صورت عدم توانایی برای انتقال دام به کشتارگاه دام گروه‌های سیار بازرسی نیز آمادگی دارند گوسفندان را کشتار و در مراسم یادشده بازرسی نمایند.

 معتمدی مقدم بیان کرد: متصدیان کشتار در هنگام ذبح دام حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنند و اصول بهداشتی را کاملاً رعایت کنند و لاشه گوشت را به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای یخچال جهت سالم سازی گوشت نگه دارند.

انتهای پیام//ز. ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.