سعد الحریری: خودخواهی برخی مقامات مانع پایان بحران لبنان است

نخست وزیر سابق لبنان در توئیتی سازش نکردن و خودخواهی برخی مسئولان را مانع پایان یافتن بحران سیاسی و اقتصادی این کشور دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، در حالی که دولت لبنان در  بدترین بحران اقتصادی و سیاسی در طول تاریخ این کشور گرفتار شده است، سعد الحریری، نخست وزیر سابق این کشور دلیل ادامه یافتن این بحران وحشتناک را خودخواهی و سازش نکردن برخی از مقامات اعلام کرد.

او که مسئول تشکیل کابینه بود، امروز (دوشنبه) در توئیتی در حساب کاربری خود ضمن تبریک عید قربان نوشت: «عید سعید قربان مردم خوب لبنان به دلیل این بحران خراب شده است. اگر سازش نکردن و خودخواهی برخی از مسئولین نبود، ما می‌توانستیم به این وضعیت وحشتناک پایان دهیم.»

 الحریری روز پنج‌شنبه اعلام کرده بود که از تشکیل کابینه جدید که قرار است اصلاحاتی را انجام دهد، منصرف شده و کناره گیری کرد. این  اتفاق وقتی رخ داد که روز پیش از آن (چهارشبه) الحریری لیست کابینه پیشنهادی خود را به میشل عون، رئیس جمهور لبنان، ارائه داد، ولی عون این لیست را نپذیرفت.

بعد از انفجار بندر بیروت در سال گذشته و استعفای حسان دیاب، نخست‌وزیر لبنان، سعد الحریری و میشل عون، به دلیل اختلافات فراوان هنوز هم برای تشکیل یک دولت با هم به نتیجه نرسیده‌اند و این امر موانعی را در روند تشکیل یک دولت کارآمد ایجاد کرده است. در عین حال دخالت‌های برخی از کشور‌ها نظیر عربستان، آمریکا و فرانسه نیز مانع بزرگی برای حل بحران سیاسی و اقتصادی در لبنان شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
تو دیگه روی روحانی را سفید کردی.
آخرین اخبار