داستانی فرسایشی و بی پایان از حضور مهمانی ناخوانده در تالاب هامون

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: برای چندین بار در سال ۱۴۰۰ کاروان چند صد نفری شتر از محدوده تالاب هامون خارج شد.

وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت : از سالیان گذشته تاکنون شترها سابقه ای از حضور در تالاب هامون نداشته اند و به دلیل خشکسالی ها در دیگر مناطق استان و وجود پوشش گیاهی نسبتا مناسب در نقاط مختلف این تالاب به منطقه هجوم آورده اند که به دلیل نوع تغذیه آسیب جدی به پوشش گیاهی هامون وارد می نمایند،گیاهانی که خود به دلیل کمبود نزولات جوی وعدم ورود حقابه تالاب دچار تنش هستند. همچنین در این تردد ها بستر تالاب نیز در سطحی وسیع دچار فرسایش شده که با اندک بادی خیزش طوفان ها را سهمگین تر می کند.

وی خاطر نشان کرد: موضوع حفاظت از عرصه های طبیعی تالاب هامون همچون پوشش گیاهی و بستر تالاب که از ارکان فعال و یا غیر فعال بودن کانون های گرد و غبار منطقه است، نیاز به همکاری کلیه نهادها دارد .بااین وجود این اداره کل علیرغم کمبود نیرو و محدودیت تجهیزات نهایت تلاش خود را در راستای حفاظت وحراست از مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست کرده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار