هوشمند سازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده اساس فعالیت‌های بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت:هوشمند سازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده، اساس فعالیت‌های بهزیستی برای آینده‌ای بهتر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مهدی دیناری مدیرکل بهزیستی استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: همه خدمات برای گروه‌های آسیب پذیر است و هوشمندسازی محله محوری و سلامت اجتماعی خانواده اساس فعالیت‌های بهزیستی برای آینده‌ای بهتر خواهد بود.

او تصریح کرد: ساختار‌های فرسوده پاسخگوی نیاز‌های امروز جامعه نیست از این رو باید به سوی هوشمندسازی نظام اداری حرکت کنیم، به همین منظور  سازمان بهزیستی طی یکی دو سال گذشته اقدام به راه اندازی چندین سامانه هوشمندسازی خصوصا در حوزه شفافیت و سلامت اداری کرد  از این طریق به صورت برخط مددجویان و جامعه هدف ما امور خود را پیگیری می‌کنند و با قید فوریت پیام آنان بررسی  و پاسخ لازم داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان همدان افزود در ارتباط با محله محوری، یکی از مشکلات موجود برای مددجویان بهزیستی صرف زمان و هزینه زیاد در رفت و آمد برای دسترسی به خدمات میباشد؛ بنابراین سازمان بهزیستی برای رفع این مشکل بر آن شد تا مراکز مثبت زندگی را جهت سهولت دسترسی مددجویان به خدمات این سازمان راه اندازی کند.

دیناری ادامه داد: کلینیک حقوق کودکان و مراکز مثبت زندگی از جمله مراکز تاسیس شده بهزیستی برای ارائه خدمات بهتر با هزینه کمتر به مددجویان است.

او  با اشاره به تأسیس ۴۸ مرکز مثبت زندگی در استان بیان کرد: این مراکز برای خدمات دهی بیشتر به معلولان و همچنین هوشمندسازی خدمات تاسیس شده است و فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان یادآوری کرد: در وضعیت کرونایی تمامی مهدکودک‌ها تعطیل شدند و سازمان بهزیستی مهدکودک‌هایی که دچار زیان شده اند را حمایت کرده است.

دیناری با اشاره به تسهیلات حمایتی اشتغال و مسکن برای کمک به مددجویان زیر پوشش بهزیستی اعلام کرد: از سال ۹۲ تا سال ۹۹ در مدت ۷ سال دوهزار ۲۱ واحد مسکونی برای مددجویان زیر پوشش ساخته  شده و ۱۳ هزار و ۴۱۱ فقره  وام اشتغال به مددجویان پرداخت شده است.

در ادامه زهره بختیاری معاون اجتماعی بهزیستی از واگذاری مهدکودک‌ها به آموزش و پرورش خبرداد.

او ادامه داد: ساده‌ترین راه برای گزارش و تماس با بهزیستی شماره گیری ۱۲۳ است و  بیشترین گزارش‌های ارائه شده به اورژانس اجتماعی بهزیستی،   اختلافات حاد خانوادگی است  که بهزیستی به صورت مشاوره، مددکاری و حقوقی از آن‌ها حمایت می‌کند.

در پایان سیاوش رهبر معاون پرورشی بهزیستی اعلام کرد: مستمری‌های مددجویان رشد ۷۰ درصدی داشته و همچنین از افزایش یارانه مراکز روزانه و شبانه خبر داد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.