در میز اقتصادی مطرح شد؛

بازدهی بالای بازار‌های مالی موازی؛ علت عدم تشکیل سرمایه در کشور

یک پژوهشگر اقتصادی گفت: سرمایه گذاری مانند موتور ماشینی است که باعث حرکت می‌شود.  

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درودیان پژوهشگر اقتصادی در رابطه با سرمایه گذاری گفت: متغیر سرمایه گذاری مهم‌ترین نرخ است و ما می‌توانیم بگوییم سرمایه گذاری مانند موتور ماشینی است که باعث حرکت می‌شود.  

او افزود: همه سیاست‌های مالی، ارزی و تجاری در نهایت کیفیت‌شان بستگی به میزان تاثیر گذاریشان بر روی نرخ سرمایه گذاری دارد، کشور ما از این حیث در  دهه ۹۰ با مشکلات بسیاری مواجه بود.

این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: این ضعفی که در حال حاضر در کشور می‌بینیم به طور دقیق وضعیت بد سرمایه گذاری در کشورمان را توضیح می‌دهد.


بیشتر بخوانید


او در پاسخ به این پرسش که دولت سیزدهم مهم‌ترین کاری که می‌تواند در این حوزه انجام دهد، تا جذابیت در بازار‌های نامولد کم شود و به سوی تولید بیاید چیست؟ تشریح کرد: یک راهکار مالیات‌های تنظیمی و ابزار‌هایی است که به کار گرفته می‌شود، تا بازار‌های نامولد را کنترل کند، اما زمانی که اقتصاد کلان را مدنظر قرار می‌دهیم به یاد می‌آوریم که اقتصاد کشور ما بر پایه صادرات نفت بوده است و همواره با پول حاصل از صادرات نفت تامین مالی انجام می‌شود.  

درودیان در پایان گفت: واردات بسیاری از  کالا‌ها که منبع اصلی سرمایه گذاری در کشور ما را تامین می‌کند، از بین رفته است و هزینه‌های عمرانی دولت نیز کم شده است، که همه این عوامل باعث شده، سرمایه گذاری در کشور ما کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار