ترکیه دستور منع حجاب از سوی دادگاه عالی اتحادیه اروپا را محکوم کرد

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای کتبی اعلام کرد تصمیم دادگاه عالی اروپا نقض آزادی دین است و باید محکوم شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، ترکیه حکم دادگاه عالی اتحادیه اروپا درباره  ممنوعیت حجاب در محل کار را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای کتبی اعلام کرد:  تصمیم دادگاه عالی اروپا نقض آزادی دین است.

در این بیانیه آمده است: دولت ترکیه این تصمیم دادگاه عالی اتحادیه اروپا را که از نظر قانونی و اخلاقی  نادرست است و تنها به اسلام‌ هراسی است دامن می‌زند، محکوم می‌کند. 

وزارت امور خارجه ترکیه در این بیانیه نوشت: رای دادگاه اروپا نمونه جدیدی از تلاش‌ها برای دامن زدن به اسلام هراسی و عدم تحمل مسلمانان به عنوان یک هویت نهادی و قانونی در اروپا است.

چندی پیش، دادگاه عالی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد احتمال دارد برخی از شرکت‌های این اتحادیه کارمندان مسلمان خود را از استفاده از حجاب منع کنند.

در بخشی از متن بیانیه این دادگاه آمده است: «احتمال دارد استفاده از لباس‌هایی که بیانگر عقیده سیاسی، دینی و فلسفی خاص باشند، در برخی از شرکت‌ها منع شود و این به دلیل نیاز کارفرما برای ارائه تصویری خنثی در محیط کاری انجام خواهد شد.»

حجاب در اتحادیه اروپا در سال‌های اخیر از موضوعاتی بحث‌برانگیز بوده است به صورتیکه برخی از کشور‌های این اتحادیه دستور ممنوعیت آن‌ها را در مدارس و برخی ممنوعیت استفاده از آن‌ها را برای عکسبرداری صادر کرده‌اند.

آذر ماه سال گذشته دادگاه ویژه قانون اساسی اتریش قانون ممنوعیت حجاب در مدارس ابتدایی این کشور را لغو کرد. این حکم پیروزی بزرگی برای جامعه مسلمانان اتریش تلقی می‌شد که با اسلام‌ستیزی روبه‌رو هستند.

دادگاه اروپا روز پنجشنبه درباره دو پرونده از سوی زنان مسلمان در آلمان که به دلیل داشتن حجاب از کار تعلیق شده بودند، در حکمی اعلام کرد که شرکت‌ها می‌توانند داشتن حجاب را برای کارمندان زن خود، منع کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار