برگزاری دومین همایش ملی انقلاب اسلامی کارآمدی فرصت‌ها و چالش‌ها در دانشگاه تبریز

صبح امروز دومین همایش ملی انقلاب اسلامی کار آمدی فرصت‌ها و چالش‌ها با حضور جمعی از اساتید برجسته دانشگاه‌های استان  آذربایجان شرقی در دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، احمدی دبیر علمی همایش ملی انقلاب اسلامی کار آمدی فرصت‌ها و چالش‌ها گفت: انقلاب‌ها برای پرواز در اوج به دو بال رهبری و مردم نیاز دارند و انقلاب اسلامی از این دو بال برخوردار بود و پیوند این‌ها باعث پیروزی انقلاب شد و اینک برای رسیدن به تمدن اسلامی قدم بر می‌دارد.

او  افزود: در حوزه بحث کارآمدی و بیان فرصت‌ها و چالش‌ها با استفاده از تجربیات همایش دور اول، همایش دور دوم با ۲ محور کلیدی و اساسی بیانیه گام دوم و دیگری محور مقاومت و مکتب حاج قاسم و براساس موج بیداری شکل گرفته  در تمامی کشور‌ها برپا شد.

دبیر علمی همایش تصریح کرد: در این همایش حدود ۱۴۰ مقاله از ۱۸۴ مقاله رسیده به دبیر خانه همایش مورد پذیرش قرار گرفت و سعی کردیم داوری مقالات به صورت ۲ داوری باشد و برگزاری نشست‌های تخصصی در قالب ۵ پنل تخصصی با حضور اساتید برجسته را برگزار کردیم.

در ادامه جلسه مجیدی رئیس دانشگاه تبریز هم ضمن تاکید بر اهمیت همایش انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی ایران در زمان خودش به عنوان نهضت بزرگ تاریخ معاصر معادلات تمدنی رایج مبتنی بر ارزش‌های شرقی و غربی با تفکر سرمایه داری و سوسیالیستی را بر هم ریخت و بارقه‌ای امیدی در دل مستضعفان جهان ایجاد کرد و با توجه به موقعیتی که در جهان داشته با ظهور خود تحولی عظیمی ایجاد کرد.

او تصریح کرد: در انقلاب شکوهمند مردم ایران، حاکمیت قانون اساسی به پشتوانه مردم به رسمیت شناخته شد و برای بست و گسترش و نهادینه ساختن ارزش‌های اسلامی با شعار استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی که بدون تردید نشان دهنده مردمی و اسلامی بودن آن است کرامت انسانی و نقش داشتن مردم بر سرنوشت خود را رکن اصلی می‌داند.

رئیس دانشگاه تبریز اضافه کرد: مردم ما در برابر تحریم‌های ظالمانه ایستادند و فرصت‌های زیادی ایجاد کردند و بحث کارآمدی سیاسی بعد از نظام جمهوری اسلامی در ایران شکل گرفت.

مجیدی افزود: علیرغم سخت‌ترین تحریم‌ها و تهدیدهایی که در طول چهل سال متوجه جمهوری اسلامی ایران و مردم شده، باز هم مردم ایران با رهنمود‌های پرچمدار کبیرانقلاب امام خمینی (ره) و بعد از ارتحال ایشان با منویات و هدایت مقام معظم رهبری توانستند قله‌های علم و فناوری، فضایی، درمان و بهداشت و سایر زمینه‌های مهم را فتح نموده و به پیشرفت‌های عظیمی نائل شوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار