مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد مطرح کرد؛

کرونا در کمین ویروس سهل‌انگاری

حسینی گفت: عادی انگاری شرایط و بی توجهی به موضوع مهم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی منجر به بروز پیک پنجم همه گیری ویروس و بحرانی شدن اوضاع می‌شود.

بهاء الدین حسینی مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: ویروس جهش یافته کرونا در کشور چرخیده و در صورت سهل انگاری و کوچکترین بی توجهی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، گسترش آن در هیچ شهرستانی دور از انتظار نیست.

حسینی افزود: مشارکت خوب مردم در رعایت شیوه نامه‌ها باید همچنان ادامه داشته باشد و تصور نکنیم با بهبود نسبی اوضاع و روند کاهش ابتلا و مرگ و میر، کرونا تمام شده است.

او نسبت به کاهش استفاده از ماسک و عادی انگاری کرونا از سوی شهروندان ابراز نگرانی کرد و گفت: سهل انگاری در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه در استفاده از ماسک علاوه بر اینکه سلامت شهروندان را تهدید می‌کند، اقتصاد و پویایی شهرستان را هم با چالش جدی روبرو خواهد کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اضافه کرد: تاکنون هیچ موردی از عوارض واکسیناسیون در افراد واکسینه زده شده نیز دیده نشده است.

براساس اعلام وزرات بهداشت موج پنجم کرونا که این بار همراه با یک ویروس جهش یافته کرونای دلتا با میزان انتقال بسیار بالا است لزوم رعایت اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی را به ویژه در بین شهروندان سهل انگار دوچندان کرده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.