قالیباف در صحن علنی:

باید به سمت سیاست گذاری درست و سرمایه گذاری در حوزه انرژی برویم

رئیس مجلس گفت: حل مشکلات حوزه انرژی باید به سمت سیاست گذاری درست و سرمایه گذاری برویم.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای در صحن علنی امروز و در جریان بررسی گزارش کمیسیون انرژی درباره قطعی‌های برق گفت: همه می‌دانیم موضوع خشکسالی در سطح منطقه و جهان وجود دارد و برخی استان‌های کشور نیز کم یا بیش دچار این مسئله شده‌اند. همه باید برای حل و فصل این مشکل دست به دست هم بدهیم.

وی ادامه داد: با تصمیمات گرفته شده درباره قطعی برق بخش خانگی، برخی مشکلات حل شد، اما در صنعت هنوز مشکلاتی وجود دارد و به ویژه در حوزه سیمان و میلگرد معضلاتی به وجود آمده است. در تدبیری مجدد، برق شبانه را به صنعت دادیم تا مشکلات رو به حل شدن برود.

رئیس مجلس اظهار کرد: باید به سمت سیاست گذاری درست و سرمایه گذاری برویم؛ قوانینی که به زیرساخت‌های برق و انرژی‌های تجدید پذیر، انتقال برق و... توجه کند. در بودجه ۱۴۰۰ مجلس تصمیم‌هایی گرفت که در ۴۰ سال گذشته درباره عدالت در مصرف و حرکت درآمد به سمت سرمایه گذاری مود توجه بود. البته نارسایی‌هایی وجود دارد که در برخی از استان‌ها این فشار بیشتر است و دولت در حال پیگیری مشکلات است. به علاوه میزان آب رها شده سدها بالای ۱۵۰ متر مکعب در ثانیه از سدهای کرخه و دز است تا موضوع کشاورزی نیز حل و فصل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار