۳۱۲ واحد خسارت دیده از سیل در اصفهان منتظر مصوبه هیأت وزیران

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده برای واحدهای خسارت دیده از سیل در استان اصفهان گفت: برای تسهیلات و کمک‌های بلاعوض منتظر مصوبه هیأت وزیران هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محسن قوی‌بیان معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با اشاره به سیل اردیبهشت ماه در مناطق کویری استان گفت: اواخر اردیبهشت امسال سیل در سه شهرستان خور و بیابانک، نایین و اردستان به واحد‌های مسکونی و راه‌ها خسارت وارد کرد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه برآورد اولیه میزان خسارت سیل ۱۲۰ میلیارد تومان بود، گفت: بر اساس برآورد اولیه ۲۸ واحد احداثی و ۲۸۴ واحد باید تعمیر شود که میزان خسارت جمع‌بندی و به تهران ارسال شد.

قوی بیان با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده برای واحد‌های خسارت دیده از سیل افزود: برای تسهیلات و کمک‌های بلاعوض منتظر مصوبه هیأت وزیران هستیم، واحد‌هایی که احداثی هستند برای دریافت پروانه اقدام کرده‌اند.

او بیان کرد: برای احداث واحد‌های شهری ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی، ۳۰ میلیون تومان معیشتی و ۵۵ میلیون تومان بلاعوض و برای واحد‌های احداثی روستایی ۱۱۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و ۵۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود.

قوی بیان خاطرنشان کرد: برای واحد‌های تعمیری سه حالت وجود دارد که نوع اول ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و ۱۵ میلیون تومان بلاعوض، نوع دوم ۲۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و ۲۰ میلیون تومان بلاعوض و نوع سوم ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و ۵ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود و به محض اینکه اعتباری تخصیص پیدا کند کار آغاز می‌شود.

منبع:فارس

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.