پرداخت ۱۴۹ میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های فارس

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس گفت: امسال۱۴۹۰ میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان فارس واریز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ناصر هاشمی مدیرکل امور مالیاتی استان فارس گفت: برای سه ماهه اول امسال، از محل مالیات بر ارزش افزوده، ۱۴۹۰ میلیارد ریال، به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و امور عشایر استان فارس واریز شده است.

او بیان کرد: نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصد است که مطابق قانون شامل ۶ درصد مالیات و ۳ درصد عوارض ارزش افزوده می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس اضافه کرد:پارسال و از محل مالیات بر ارزش افزوده، مبلغ ۵۱۵۵ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان فارس واریز شده است.

او با یادآوری اینکه در سه ماه نخست امسال، ۴۰۰ میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری شیراز و بیش از ۵۶ میلیارد ریال نیز به حساب دهیاری‌های شهرستان شیراز واریز شده است، گفت: البته شهرداری‌های سایر شهر‌های فارس نیز امسال ۶۰۰ میلیارد ریال و دهیاری‌ها و امور عشایر استان نیز ۴۳۵ میلیارد ریال دریافت کرده‌اند.

هاشمی با قدردانی از مؤدیان برای واریز مالیات بر ارزش افزوده، گفت: این نوع مالیات مصداق واقعی عدالت مالیاتی است، زیرا هیچ باری بر دوش تولید کننده نمی‌گذارد و مصرف کننده نیز متناسب با مصرف، مالیات آن را پرداخت می‌کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس گفت: حدود یک سوم از کل مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شده توسط شهروندان، برای عمران و آبادانی شهر‌های بزرگ و کوچک و نقاط دور و نزدیک روستایی، هزینه می‌شود و به نوعی توسعه متوازن را به دنبال دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار