۱۷ دوره حضور در المپیک و تنها ۴ رشته مدال آور

کاروان المپیکی کشورمان در تاریخ برگزاری این رقابت‌ها تنها در ۴ رشته موفق به کسب مدال شده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سی و دومین دوره از رقابت‌های المپیک تنها ۶ روز دیگر در توکیو آغاز خواهد شد. رقابت‌هایی که به علت همه گیری ویروس کرونا در سراسر جهان با یک سال تاخیر برگزار می شود.

کاروان اعزامی کشورمان با ۶۶ ورزشکار به این رقابت‌ها اعزام می‌شود. رقابت‌هایی که تا کنون و در تاریخ حضور تمام نماینده‌های کشورمان در آن، تنها در ۴ رشته موفق به کسب مدال شده ایم و در سایر رشته‌های ورزشی در کسب افتخار و مدال ناموفق بوده ایم.

در تاریخ ورزش ایران در مسابقات المپیک تنها رشته‌های کشتی (آزاد و فرنگی)، تکواندو، وزنه برداری و دو و میدانی موفق به کسب ۶۹ مدال شده اند و در سایر رشته‌های ورزشی با وجود نزدیک شدن به کسب مدال، در به دست آوردن آن ناموفق بوده ایم.

رقابت‌های المپیک توکیو، می‌تواند این رکورد نه چندان خوب ورزش کشورمان را در تاریخ المپیک‌ها به پایان برساند و شاهد این باشیم که در رشته‌ جدیدی کسب مدال کنیم و تعداد رشته‌های مدال آور کشورمان را به ۵ برسانیم.

در این رقابت‌ها به غیر از رشته‌های مدال آور کشورمان مانند کشتی (آزاد و فرنگی)، تکواندو و وزنه برداری می‌توان به کسب مدال در رشته‌هایی مانند تیراندازی و کاراته در بخش آقایان و بانوان نیز امیدوار بود؛ امیدی که با توجه به رکورد‌های ورزشکاران حاضر در این رشته می‌توان به صورت جدی به آن دل بست و منتظر بود که با کسب مدال در رشته‌ای جدید نام خود را در تاریخ ورزش کشورمان برای همیشه ثبت کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار