ادامه بازی با مرگ در دریای خزر/ تعداد جان باختگان به چهل تن رسید

با غرق شدن دو جوان بجنوردی در آب‌های ساحلی محمودآباد تعداد غرق شدگان در دریای خزر به چهل تن رسید.

کریمیان رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه دو جوان اهل بجنورد دیروز در آب‌های ساحلی محمودآباد جان خود را از دست دادند، گفت: طوفانی بودن دریا و ممنوعیت شنا به همه افراد هم به صورت چهره به چهره و هم با نصب بنر اطلاع رسانی شده بود.

او افزود: این دو تن در حالی برای شنا به دریا رفته بودند که دریا طوفانی بود و ناجیان غریق نیز برای نجات آن‌ها اقدام کردند، اما نتیجه نداد.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با بیان اینکه تمام طرح‌های دریا در مازندران تعطیل و شنا کردن ممنوع است، ادامه داد: متاسفانه با توجه به هشدار‌های ناجیان غریق همچنان مسافران و مردم برای شنا به دریا می‌روند و گاهی اوقات جان خود را بر سر شنا می‌دهند.

کریمیان گفت: حضور ناجیان غریق در سواحل به معنای مجوزی برای شنا کردن نیست بلکه این افراد برای هشدار و جلوگیری از حوادث احتمالی در سواحل مستقر هستند.


بیشتر بخوانید:


او با بیان اینکه ۴۲۰ ناجی غریق با وجود تعطیل بودن طرح‌های دریا در سواحل مستقر هستند، ادامه داد: طول نوار ساحلی دریای خزر در مازندران ۳۷۵ کیلومتر است و با توجه به گستردگی ساحل از جت اسکی داران و موتور سواران برای هشدار‌ها استفاده می‌شود.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت: ناجیان غریق مستقر در سواحل مازندران از ابتدای خرداد ماه تاکنون ۳۶۳ نفر را از مرگ در دریا نجات دادند که ۲۷۸ نفر آقا و ۸۵ نفر خانم بودند.

کریمیان با بیان اینکه ۲۴ نفر از نجات یافتگان نیز به دلیل شرایط حاد به مراکز درمانی اعزام شدند، تعداد جان باختگان را ۴۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: ۱۷ نفر از غرق شدگان در خارج از ساعت کاری ناجیان غریق در دریا غرق شدند.

 

استفاده از نیرو‌های داوطلب در تعطیلات عید قربان

کریمیان با اشاره به درپیش بودن تعطیلات عید قربان، گفت: پیش بینی می‌شود حضور گردشگران و مردم در سواحل دریای خزر در این روز‌ها افزایش یابد.

او با بیان اینکه طرح‌های دریا در تعطیلات عید قربان تعطیل است و هیچ گونه خدماتی به افراد داده نمی‌شود، افزود: برای جلوگیری از حوادث احتمالی علاوه بر حضور ناجیان غریق از نیرو‌های داوطلب استفاده خواهد شد.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران ادامه داد: مکاتبات برای معرفی و استفاده از نیرو‌های داوطلب به فرمانداران شهر‌های ساحلی استان انجام شده است.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۶ تير ۱۴۰۰
دریا موج داره کاکا دریا موج داره.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۰:۴۱ ۲۶ تير ۱۴۰۰
مثلا ورود به مازندران به خاطر کرونا ممنوعه و اینه که میگیم مشکل از خود مردمه و خیلی ها میندازن گردن دولت (نگفتم دولت مشکل نداره) .
واقعا چرا؟
یعنی اینقدر تو این هوای شرجی و کرونا اومدن به شمال ارزش داره؟
جون انسان ها ارزش داره و هیچوقت دوست ندارم بشنوم کسی فوت شده ، ولی واقعا چرا باید بیاین شمال و جون ما رو به خطر بندازین؟
چرا پلیس راه بجای کسب درآمد از جریمه مسافرت ها ، یه کم هم تلاش برای جلوگیری از انجام مسافرت ها نمیکنه؟
چرا خبرگذاری ها بجای نشر خبرهای ضد و نقیض (مثلا تو همین سایت خبر "راه های سفر به مازندران بسته است" و همین خبر ) یکم دنبال به چالش کشیدن مسولان نیستن که چرا باید اینجوری باشه؟
چرا من مازندرانی، یا خیلی های دیگه تو شمال کشور بخاطر یه سری آدم بی شعور که بخاطر مسافرت میان شمال و همراه خودشون بیماری میارن باید گرفتاری و عضاب بکشیم؟
آخرین اخبار