سفر نخست وزیر عراق به آمریکا برای دیدار با بایدن

جو بایدن قرار است هفته آینده در کاخ سفید میزبان مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق قرار است طی یک سفر از پیش برنامه ریزی شده به واشنگتن سفر کرده و در کاخ سفید با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دیدار و گفتگو کند.

بر این اساس، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: محور اصلی این سفر گفتگو که قرار است ۴ مرداد ماه سال جاری در کاخ سفید برگزار شود، مشارکت و همکاری‌های استراتژیک دو کشور مطابق با توافقنامه سال ۲۰۰۸ مبنی بر خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق است.

به گفته ساکی، بهداشت و انرژی هم از جمله محور‌هایی است که در دیدار بایدن با نخست وزیر عراق مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

حسین علاوی، مشاور نخست وزیر عراق نیز اعلام کرد: مصطفی الکاظمی قرار است در سفر خود به آمریکا پرونده خروج نیرو‌های خارجی به ویژه نیرو‌های آمریکایی از خاک عراق را بررسی کند.

به گفته مشاور نخست وزیر عراق، الکاظمی در این سفر و به منظور گفتگو برای خروج نیرو‌های خارجی از حمایت اکثریت مردم برخوردار است. روز گذشته نیز مقامات آمریکایی اعلام کردند قرار است نیروهایشان را به صورت مرحله‌ای از عراق خارج کنند. این در حالی است که هنوز شمار قابل توجهی از نظامیان آمریکایی در عراق حضور دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۳۸ ۲۶ تير ۱۴۰۰
اینا فقط به فکر منافع خودشون هستن و کشورما رو مثل لاستیک زاپاس برا خودشون میدونن،هروقت احتیاج داشتن میان سراغ کشور ما اون از داعش که کشورشون رو غارت کرده بود که دلاور مردان ایرانی رفتن و جنگیدن و شهید شدن اینم از الانشون که میرن با دشمن ما گپ بزنن
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۳۴ ۲۶ تير ۱۴۰۰
اینم از به اصتلاح براداری عراقی مون ....!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۶ تير ۱۴۰۰
حکومت سرزمینی رو به مردمشون نسبت نده.کم گذاشتن مردم عراق واسه ایرانیا تو اربعین؟؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۶ تير ۱۴۰۰
اینکه میگن نیروهاشونو از عراق بیرون میارن شاید تا حدودی درست باشه ولی بیشتر نیروهاشونو در اقلیم کردستان مسقر میکنن ود در آنجا از نظر نیرو نظامی تغییرات آنچنانی ایجاد نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۶ تير ۱۴۰۰
امریکا برای کشور برادر دشمن اسلام نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اینا خوب بلد هستن فکر منافع خودشون باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۲۶ تير ۱۴۰۰
جنایتکاران باید از منطقه بروند .. تا این شیاطین در منطقه هستند .. منطقه روی ارامش را نخواهد دید ..
آخرین اخبار