سفیدی زودرس مو با ۶ عادت رایج به سراغتان می‌آید

برخی عادت‌های رایج در زندگی روزمره ما وجود دارد که می‌توانند باعث سفید زودرس مو‌های ما شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ارم نیوز، با افزایش سن، مو‌ها سفید می‌شوند که این یک پدیده طبیعی است؛ با این حال اگر رنگ اولیه مو در سنین جوانی به خاکستری یا سفید تغییر کند، این می‌تواند باعث نگرانی شود.

در این گزارش برخی از عادت‌های رایج انسانی وجود دارد که می‌تواند باعث سفیدی مو در سنین پایین شود:

فشار و استرس: استرس مزمن می‌تواند منجر به مشکلاتی از جمله بی خوابی و اضطراب شود که به نوبه خود می‌تواند منجر به بروز مشکلات مرتبط با مو شود؛ همه این عوامل می‌تواند به شدت بر رنگ مو تأثیر بگذارد و باعث سفیدی زودرس مو شود. برای درمان این مشکل، مدیتیشن را همراه با فعالیت‌هایی انجام دهید که می‌تواند به آرامش کمک کند.

از روغن مو استفاده نمی‌کنید: چرب شدن مو می‌تواند به تنظیم تولید مواد چرب مومی (سبوم) کمک کند که از خشکی و خارش پوست سر جلوگیری می‌کند. ماساژ پوست سر با روغن گرم باعث بهبود گردش خون، سلامت مو‌ها و سفیدی زودرس می‌شود.

قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب: قرار گرفتن در معرض نور شدید آفتاب برای مدت طولانی یکی از دلایل مهمی است که می‌تواند باعث سفیدی زودرس مو باشد. اشعه ماوراء بنفش خورشید نه تنها برای پوست مضر است، بلکه برای مو نیز مضر است؛ بنابراین قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب می‌تواند به مو و پوست سر ما آسیب برساند و باعث خشکی و خاکستری شدن آن شود.

سیگار کشیدن: سیگار کشیدن نه تنها سیستم تنفسی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه یکی از دلایل اصلی سفیدی زودرس مو است. مواد موجود در سیگار می‌توانند به فولیکول‌های مو آسیب برسانند و منجر به سفیدی شوند.

مواد شیمیایی موجود در محصولات مو: برخی از محصولاتی که به حالت دادن و ظاهر مو کمک می‌کنند، صدمات زیادی به مو وارد می‌کنند، زیرا مواد شیمیایی موجود در آنها، در نهایت منجر به سفیدی مو می‌شود.

عدم رعایت رژیم غذایی مناسب: عدم مراقبت از تنوع منوی سالم که مصرف می‌کنیم، به طور مستقیم بر بدن ما تأثیر می‌گذارد، به خصوص اگر حاوی ویتامین و مواد مغذی ضروری نباشد که این امر می‌تواند سلامت مو را تحت تأثیر قرار دهد، در این زمینه نوشیدن آب کافی نیز مهم است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۳۰ تير ۱۴۰۰
موها که هیچ خودمونم داریم پیرمیشیم من الان ۲۴ سالمه نه کار دارم نه ماشین خداوکیلی سفید شدن موهام همین وضع اقتصادیه که شب ها خوابم نمیبره چون الان وقت ازدواجمه وهیچی ندارم نمیدونم واسه چی اصلا زندگی میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۹ تير ۱۴۰۰
فقط استرس و اضطراب رنج سختی
باعث سفیدی مو میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۹ تير ۱۴۰۰
من الان19سالمه اما بخاطر کنکور اونقدر استرس کشیدم که دیگه مامانم دلش برام میسوزه تمام موهام سفید شده اصلا ارثی هم نیست منی که هیچ علاقه ای به رنگ مو ندارم اگه بخوام از خونه بیام بیرون باید موهام رو رنگ کنم بخاطر همین عصبی وگوشه گیر شدم واز خونه بیرون نمیرم... من از باعث وبانی این استرس وفشار عصبی نمیگذرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۹ تير ۱۴۰۰
سفیدی مو ما جوانان در این مملکت از استرس بیکاری بی پولی اجاره خونه قسط ها هزینه های سنگین ازدواج و الی آخر می باشد خیلی هم پوستمون کلفت هست که زنده مانده ایم وصرفا مو هایمان سفید شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۹ تير ۱۴۰۰
حرف دل مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۳۰ تير ۱۴۰۰
من الان ۲۴سالمه بااین وضع گرونی نه میتونم ازدواج کنم نه میتونم ماشین بخرم نه مسکن ،دولتی که از وضع کشور های غربی بدمی گوید برخی از همین کشورها ماشین داخلی را نصف قیمت به شهروندان ارائه میکند برای فرزند تازه متولد شده زمین اختصاص میدهد تورم درهمین کشورها گاهی زیرصفراست اون وقت من بدون هیچ امیدی به اینده داره عمرم به هدرمیره این روش از زندگی که جوانان ما دارن مال دوره ی میانسالی است متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۹ تير ۱۴۰۰
فقط ارثی ، یه پیر زن در خانواده ما بود وقتی هفتاد ساله بود بچه هاش به او میگفتن پیر زن مو مشکی .آنقدر مشکلات در زندگی داشت که همیشه گریه می کرد یکی از این ناراحتیهاش این بود که دو تا بچه اش شهید شده بودند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۹ تير ۱۴۰۰
موافقم درود برشما
Iran (Islamic Republic of)
روشنک
۱۹:۵۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
خیلی کم پیدا میشه ک از فشار زندگی موهاشون سفید نشه..اتفاقا ایشون ارثی موهاشون سفید نمیشه ..ماهم یکی داشتیم ک در پیری و لحظه مرگشون موهای سیاهی داشتن بچه هاش هم ارث سفید نشدن موهاشون ازش بردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۹ تير ۱۴۰۰
منظور شما چیست. ؟که استفاده از روغن مو باعث سفید شدن مو ها می شود
Iran (Islamic Republic of)
یلدا
۰۱:۳۳ ۳۰ تير ۱۴۰۰
اشتباه نوشته میخواسته بگه جلوگیری میکنه ازسفیدی مو،چون روغن های گرم باعث گردش خون میشن واین باعث میشه موها تغذیه بشن ودیرترسفیدبشن
United States of America
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۹ تير ۱۴۰۰
چیزی که تجربه ی خودم بود و شاید به درد دوستان عزیزم بخوره این هستش که من بخاطر بیخوابی یه مدتی شبها گلاب میخوردم که البته به توصیه شخصی بود و چندوقت پیش متوجه شدم دلیل سفید شدن موهام همین بوده.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۳۱ ۲۹ تير ۱۴۰۰
عدم رعایت رژیم غذایی مناسب:
خداوکیلی این شد دلیل! این را برای هر مرضی می توانید بنویسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۹ تير ۱۴۰۰
پیر شدیم رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۹ تير ۱۴۰۰
یکی از دلایل ریختن و سفید شدن مو مسولین غافل هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۹ تير ۱۴۰۰
موی سفید زشته
آخرین اخبار