استاندار الحدیده: توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی، در استان فاجعه ایجاد کرده است

استاندار الحدیده یمن با اعلام این‌که سازمان ملل برای کاهش درد و رنج مردم هیچ اقدامی نکرده است گفت توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی از سوی عربستان فاجعه ایجاد کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، محمد عیاش قحیم، استاندار استان الحدیده یمن اوضاع این استان را به‌دلیل توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی توسط عربستان سعودی فاجعه‌بار خواند.

محمد عیاش گفت: استان الحدیده به مانند دیگر استان‌های یمن، به‌دلیل توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی، اوضاع بسیار اسفناکی دارد.

استاندار الحدیده افزود: توافق سوئد اکنون وارد سومین سال خود شده است، اما طرف‌های متجاوز به هیچ یک از تعهدات خود به‌ویژه در موضوع مشتقات نفتی پای‌بند نبوده‌اند.

وی تأکید کرد: به‌دلیل جلوگیری از ورود مشتقات نفتی، تأسیسات آبی، برقی و مراکز پزشکی با یپامد‌های فاجعه‌باری مواجه هستند.

محمد عیاش در پایان تصریح کرد: سازمان ملل با کشور‌های متجاوز و مسئله محاصره یمن مماشات می‌کند و درقبال درد و رنج مردم ما هیچ اقدامی را انجام نداده است.

عربستان سعود و کشور‌های متجاوز به یمن جدای از جنایت جنگی که علیه ملت بی‌دفاع یمن مرتکب شده‌اند، مدت‌ها است که با توقیف کشتی‌های تجاری و حامل مشتقات نفتی که سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها، تأسیسات زیربنایی و بیمارستان‌ها را تأمین می‌کنند، فاجعه بزرگ انسانی را در یمن به بار آورده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار