سازمان جهانی بهداشت خواستار شفاف سازی چین درباره منشأ ویروس کرونا شد

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت از دولت چین خواست درباره ریشه یابی ویروس کرونا شفاف سازی و با تیم‌های تحقیقاتی در این خصوص همکاری بیشتری داشته باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز،  تدروس ادهانوم، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در کنفرانسی خبری از دولت چین خواست درباره ریشه یابی انتشار و شیوع ویروس کرونا شفاف سازی و با محققان این سازمان همکاری کند.

او اعلام کرد: ما نسبت به  میلیون‌ها نفر در سراسر جهان که این ویروس باعث بر هم ریختن وضع زندگی، معیشت و سلامت آنها شد، مسئول هستیم و باید بدانیم که چه اتفاقی افتاده و منشأ این ویروس از کجا بوده است.

رئیس سازمان بهداشت جهانی افزود:  تحقیقات درباره ریشه یابی ویروس کرونا در چین به دلیل کمبود داده‌های خام در روز‌های اول انتشار این ویروس، با مشکل روبرو شده است.

مایک رایان، کارشناس ارشد امور اضطراری سازمان بهداشت جهانی نیز گفت: دبیر کل سازمان بهداشت جهانی، روز جمعه به ۱۹۴ کشور عضو این سازمان  پیشنهاد داد مرحله دوم مطالعه و تحقیق درباره منشا ویروس کرونا صورت گیرد.

او به خبرنگاران پاسخ داد: ما مشتاقانه منتظر همکاری با همتایان چینی خود در این فرآیند هستیم و دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در جلسه فردا (شنبه) از اقدامات لازم را برای کشور‌های عضو  سخن خواهد گفت.

چین بارها در جواب سازمان جهانی بهداشت، تئوری مبنی بر شیوع ویروس از آزمایشگاه ووهان را پوچ خواند و به طور مکرر گفت که سیاسی کردن موضوع مانع تحقیقات خواهد شد.

یک تیم تحقیقاتی از سوی سازمان جهانی بهداشت،  چهار هفته را در مرکز شهر ووهان و اطراف آن با محققان چینی گذراندند و در گزارشی مشترک در ماه مارس گفتند که این ویروس احتمالا از طریق حیوان دیگری از خفاش به انسان منتقل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار