عملیات اجرایی مناطق آزاد بانه و مریوان آغاز می شود

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: عملیات اجرایی مناطق آزاد بانه و مریوان تا ۶ ماه آینده آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، حمید رضا مومنی دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در بازدید از منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان  اظهار داشت:عملیات اجرایی مناطق آزادی که منطقه ویژه اقتصادی دارند و ظرفیت تولید و صادرات دارند سریعتر آغاز می‌شود برهمین اساس عملیات اجرایی مناطق آزاد بانه و مریوان تا ۶ ماه آینده آغاز می‌شود.

مومنی اظهار داشت: بعد از تصویب مناطق آزاد جدید در مجمع تشخیص نظام و ابلاغ آن توسط ریاست جمهوری دبیرخانه مناطق آزاد در ۲ بخش کار خود را آغاز کرد.

او گفت: ارزیابی‌ها و اقداماتی که در حوزه مجوز‌ها انجام می‌شود و اساسنامه و طرح جامع باید در شورای نگهبان و دولت مصوب شود که نقشه راه مناطق آزاد برای اقدامات آتی می‌شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی بانه تمرین خوبی برای ایجاد منطقه آزاد تجاری است و این امکان را فراهم می‌کند که کار مناطق آزاد را در مناطقی که منطقه ویژه دارند سریعتر آغاز کنیم.

مومنی تاکید کرد: مزیت‌های که در منطقه آزاد بانه و مریوان وجود دارد با دیگر مناطق قابل مقایسه نیست و پیش بینی می‌شود حداکثر تا ۶ ماه آینده عملیات اجرایی و عملیات تجاری این منطقه آغاز شود.

او با بیان اینکه وجود مرز رسمی در منطقه آزاد یکی از ویژگی‌های مهم برای ایجاد مناطق آزاد است ادامه داد: زیرساخت‌های منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان مناسب است و وجود مرز رسمی سیرانبند بانه و مرز باشماق مریوان مهمترین زیرساخت برای ایجاد منطقه آزاد است.

مومنی صادرات به اقلیم کردستان عراق را یکی از عناصر دسترسی به بازار عراق عنوان کرد و گفت: دسترسی به بازار‌های منطقه‌ای یکی دیگر از مزیت‌های خوب برای ایجاد مناطق آزاد است که این مهم در بانه و مریوان محقق شده و ارتباطات برون مرزی خوبی با اقلیم کردستان عراق برقرار است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور اضافه کرد: تجربه تجار و بازرگانان این منطقه یکی از مزیت ویژه است که ایجاد منطقه آزاد را سرعت می‌بخشد و سرمایه گذارانی که در زمینه تولید فعالیت می‌کنند نیز یکی از دیگر از ظرفیت‌های خوب برای تسریع در ایجاد منطقه آزاد هستند.

مومنی اضافه کرد: منطقه آزاد بانه و مریوان باتوجه به ظرفیت‌های که در زمینه تولید و صادرات وجود دارد یکی از مناطق آزاد موفق کشور خواهد شد.

او اظهار داشت: برای برخورداری مردم منطقه از منطقه آزاد بانه و مریوان باید طرح جامع و اساسنامه آن مصوب کنیم که به زودی عملیات رسمی این منطقه شروع می‌شود.

انتهای پیام/م

برچسب ها: منطقه آزاد ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.