توافق اولیه بیروت و دمشق برای گشودن گذرگاه منطقه مرزی قصر

لبنان و سوریه برای گشودن گذرگاه منطقه مرزی قصر جهت مبادله کالا‌ها و عبور شهروندان توافق اولیه کردند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، با توجه به نیاز‌های لبنان و سوریه و پس از نشست‌های متعدد جلسه‌ای در دمشق بین اعضای شورای عالی دو کشور برگزار شد.

در این نشست نمایندگانی از ارتش و امنیت عمومی و گمرکات دو طرف شرکت کرده بودند تا نخستین گام برای گشودن گذرگاهی در منطقه قصر در شرق لبنان برداشته شود. این گذرگاه عبور خودرو‌های کشاورزی و دانشجویان و تردد اهالی مناطق مرزی را آسان می‌کند.

در پایان این نشست اعلام شد: به صورت اولیه برای ایجاد یک گذرگاه مرزی در دو طرف مرز که دو منطقه سوری زید و منطقه لبنانی قصر را به هم متصل می‌کند توافق شد، زیرا نیاز شهروندان است و جلوی قاچاق بین دو کشور را که به تازگی شدت گرفته است می‌گیرد ضمن آنکه به کنترل و بازاریابی محصولات کشاورزی در اراضی مشترک کمک می‌کند.

با توجه به محاصره ظالمانه و وخیم شدن اوضاع اقتصادی و معیشتی دو کشور همسایه به ناچار باید راهکار‌های واقعگرایانه‌ای اندیشیده شود که در حد توان از فشار‌ها به ملت‌های سوریه و لبنان بکاهد. با توجه به نبود هیچ گونه ابتکار بین المللی باید ابتکار‌های محلی و ملی ارائه شود که نتایج مثبتی برای کل منطقه داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار