١١ هزار ناظر شورای نگهبان سلامت انتخابات ریاست جمهوری در استان را تضمین کردند

مسوول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان‌غربی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری ١۴٠٠ تعداد ١١ هزار ناظر بر بیش از ٢۵٠٠ شعب صندوق رای در استان نظارت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، ‍قنبر کریم نژاد مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل سالن اجتماعات خانه مطبوعات استان با اشاره به فلسفه و تاریخچه و تشکیل شورای نگهبان گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، برای شورای نگهبان وظایف متعددی را بر شمرده است و عمده این وظایف به طور مشترک بر عهده فقها و حقوق­دانان است و تعدادی دیگر، وظایف اختصاصی فقها می‌باشد.

کریم نژاد افزود: از میان مجموعه وظایف شورای نگهبان، سه مورد «نظارت بر قانونگذاری»، «تفسیر قانون اساسی» و «نظارت بر انتخابات» دارای اهمیت بسیاری هستند و مباحث زیادی نیز در خصوص هر کدام وجود دارد.

او ادامه داد: نظارت بر انتخابات‌های ریاست جمهوری، مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی بر عهده هیات نظارت می‌باشد و ١۶ وظایف هیات‌های نظارت تشکیل شده که ناظرین کار نظارت و رصد انتخابات را تا آخرین مرحله بر عهده می‌گیرند.

کریم نژاد تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری ١۴٠٠ تعداد ١١ هزار ناظر بر بیش از ٢۵٠٠ شعب صندوق رای نظارت کردند که انتخابات از مرحله تبلیغات تا شمارش آرا و اعلام نتایج در سلامت کامل و به نحو شایسته‌ای انجام گرفت و تخلف موثری مشاهده نشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.