افتتاح ۲۸ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی به صورت متمرکز در نیشابور

با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش ۲۸ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی به صورت متمرکز در نیشابور افتتاح شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در مراسم افتتاح پروژه‌های آموزشی که صبح امروز با حضور امام جمعه نیشابور، نمایندگان مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و جمعی از مدیران و مسئولان نیشابور در کانون فرهنگی تربیتی سردار شهید شوشتری نیشابور برگزار شد، ۲۸ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی با اعتباری بالغ بر ۴۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به صورت متمرکز افتتاح شدند.

مهرالله رخشانی مهر معاون عمرانی وزیر آموزش پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این مراسم گفت: ۶۰۰ پروژه فعال مدرسه سازی در خراسان رضوی عدد بزرگی است و در واقع موضوع مدرسه سازی و خیرین مدرسه ساز از مشهد مقدس شروع شد. در بیش از ۲۰ سال فعالیت مجمع خیرین مدرسه ساز بیش از ۵۰ درصد پروژه‌های مدرسه سازی از سوی این عزیزان خیر راه اندازی شده است.


بیشتر بخوانید 


او افزود: در سال ۹۵ سهم دولت در تکمیل مدرسه سازی ۱۷۰ میلیارد تومان بود که فقط ۱۵ درصد آن تخصیص یافت، اما در سال ۹۶ عدد مصوب ۲۰۰ میلیارد تومان و تخصیص آن صفر بود که موجبات گلایه مندی عجیبی بین خیرین مدرسه ساز در کشور شده بود؛ که از سال ۹۶ با همکاری بین وزارت آموزش و پرورش، مجلس و سازمان برنامه و بودجه در ۳ ماه آخر سال بودجه کامل تخصیص یافت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: این عدد را در سال ۹۷ به ۴۶۵ میلیارد تومان رساندیم و همان سال تخصیص ۱۱۰ درصدی این ردیف را گرفتیم در سال ۹۸ این عدد را به ۸۷۰ میلیارد تومان رساندیم و تخصیص کامل آن را دریافت کردیم؛ در سال ۹۹ این ردیف به دو هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان رسید و تخصیص کامل را نیز گرفتیم و برای سال ۱۴۰۰ هم همین ردیف تکرار شد و در سه ماه اول سال آن را کامل دریافت کردیم.

درخشانی مهر بیان کرد: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تا سال ۱۴۰۰ حدود ۶ هزار میلیارد تومان با خیرین مشارکت داشته است و این باعث شده امروز در معامله با خیرین همراهی خوبی داشته باشیم.

افتتاح ۲۸ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی به صورت متمرکز در نیشابور

طول دوره ساخت پروژه‌های آموزش و پرورش را به زیر سه سال رساندیم

او ضمن تشکر از زحمات و پیگیری‌های دکتر وکیلی خیر مدرسه ساز تصریح کرد: میانگین طول دوره ساخت حدود ۱۱ سال بوده و هست که اقتصادی و منطقی نیست، اما برای مدرسه سازی میانگین طول ساخت حدود ۹ سال شده است؛ ضمن اینکه پروژه‌های نیمه تمام رها شده فراوانی داشتیم که موجب گلایه مندی همکاران، مردم و خیرین شده بود و علی رغم مطلوبیت کلنگ زنی پروژه‌های کوچک و جدید در بین مدیران به سراغ کلنگ زنی‌های جدید نرفتیم و پروژه‌های نیمه تمام که اغلب از سال‌های ۹۰ و ۹۱ بود را به پایان رساندیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تاکید کرد: از مدارس فرسوده کشور سه بار در سال‌های ۸۲، ۹۵ و ۹۹ آمار گرفتیم در سال ۸۲، هشتاد درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی بودند، در سال ۹۵ این رقم به ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد و در سال ۹۹ این عدد به ۱۹ و نیم درصد کاهش پیدا کرد که سهم مدارس تخریبی از آن هفت درصد بود.

علی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه کرونا باعث تعطیلی بسیاری از پروژه‌ها شد، اما فعالیت اداره کل نوسازی و توسعه مدارس خراسان رضوی با قوت ادامه داشت؛ ۸۰ پروژه مشارکتی به بهره برداری رسیده ۱۸ پروژه در حال احداث است و امیدواریم دیگر مدارس کهنه و تخریبی در نیشابور نداشته باشیم و تقاضا داریم به سمت هنرستان سازی برویم که اگر این کار انجام شود در آینده‌ای نزدیک در کارآفرینی موفق خواهیم بود.

انتهای پیام//ر. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار