اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت:

مبلغ ودیعه وام برای موجر‌ها افزایش یافت

وزیر راه و شهرسازی گفت: ما مبلغ ودیعه وام را برای موجر‌ها افزایش دادیم و امسال حدود ۲۵۰ هزار خانوار برای وام برای اجاره بها، ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فردا در طرح‌های افتتاحی توسعه‌ای کشور حدود ۲۰ هزار میلیارد تومام طرح افتتاح می‌شود که شامل ۳۲۰ کیلومتر راه اصلی و ۱۶ پروژه بندری و تعدادی از پروژه‌های بازسازی راه به دلیل سیل سال ۹۸ است.

وی گفت: در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور این توفیق را داشتیم که حدود ۱۱ هزار کیلومتر راه اصلی و آزادراه ایجاد کنیم؛ بخشی از آن افتتاح شده و بخشی از آن در ماه‌های آتی افتتاح می‌شود.

اسلامی ادامه داد: ۵۰ درصد ظرفیت آزادراه‌های کشور، ۶۰ درصد طول بزرگراه‌های کشور، ۴۰ درصد خطوط ریلی در دولت افزایش داشته است، ۵ استان کشور به شبکه ریلی متصل شده‌اند و ۳ استان دیگر نیز در ماه‌های آتی متصل می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مصوبه تعیین سقف اجاره‌بها عنوان کرد: آمار رسمی ما نشان می‌دهد که عملکرد مصوبه تعیین سقف اجاره بها بالای ۶۵ درصد کنترل شده و از اسباب کشی جلوگیری کرده است؛ همچنین این مصوبه در کلان شهر‌ها هم ۸۵ درصد موجب جلوگیری از جابجایی شده است؛ البته صاحبخانه‌هایی هم بودند که اجاره خود را افزایش ندادند.

وی افزود: ضمانت اجرایی مهم آن شورا‌های حل اختلاف هستند که براساس گزارش شورا‌های حل اختلاف حدود هزار و ۱۰۰ شکایت به آن‌ها واصل شده که ۲۳۰ مورد از آن‌ها را دستور به تخلیه داده‌اند و ۸۶۰ مورد توسط شورای حل اختلاف پذیرفته نشده است که این حکایت از موفقیت این مصوبه دارد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: ما مبلغ ودیعه وام را برای موجر‌ها افزایش دادیم؛ سال گذشته ۲۲۵ هزار خانوار و ۵ هزار میلیارد تومان دریافت و امسال حدود ۲۵۰ هزار خانوار برای وام در خصوص اجاره بها، ثبت نام کرده‌اند که حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان مبلغ پیش بینی شده و این برای اولین بار بود که دولت در حوزه اجاره کمک کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار