روحانی در جلسه هیئت دولت:

کشور را به جای ۶۰ میلیارد دلار درآمد نفتی، با ۱۰ میلیارد دلار اداره کردیم/ سال ۹۵ رشد اقتصادی ایران در دنیا اول شد

رئیس جمهور گفت: ما توانستیم کشور را به جای ۶۰ میلیارد دلار درآمد نفتی، با ۱۰ میلیارد دلار اداره کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: احقاق حق ملت در زمینه مسائل فناوری‌های مدرن، تجارت، اقتصاد، فعالیت‌های اقتصادی و تولید یکی از اهداف بسیار مهم در دولت یازدهم بود که در دولت دوازدهم هم تکرار شد.

رئیس جمهور ادامه داد: ۷ قطعنامه ذیل فصل ۷ در سازمان ملل علیه ما تصویب شد که معمولا وقتی علیه کشوری در شورای امنیت سازمان ملل ذیل فصل ۷ قطعنامه امضا می‌شود، یا آن کشور مجبور به امضای قطعنامه می‌شود و یا نتیجه آن به جنگ منجر می‌شود؛ اما اینکه کشوری در تاریخ سازمان ملل بیاید و مقاومت کند، جزو موارد بی نظیر و نادر در تاریخ شورای امنیت سازمان ملل است.

وی عنوان کرد: در آژانس بین المللی انرژی اتمی با مشکلی به نام pmd مواجه شدیم که همان احتمال فعالیت‌های غیر صلح آمیز بود؛ برخی از دوستان می‌گفتند این مشکل به این راحتی حل نمی‌شود.

روحانی ادامه داد: اینکه کشور‌های دنیا و قدرت‌های بزرگ می‌گفتند ایران نباید غنی سازی داشته باشد، اما ما آن‌ها را راضی کردیم که غنی سازی را انجام دهیم، یکی دیگر از دستاورد‌های دولت بود.

وی افزود: مهمترین اقدام دولت در این سال‌ها رفع تحریم‌ها بود که افراد زیادی می‌گفتند این تحریم‌ها به راحتی قابل حل نیست.

رئیس جمهور گفت: در ۱۰۰ روز اول توانستیم به یک توافق موقت با ۵+۱ برسیم و با این توافق، ادامه تحریم‌ها که بر اساس آن قرار بود فروش نفت ایران به صفر برسد، متوقف شد و دست ما در برخی از موارد آزاد و برخی از منابع بانک مرکزی آزاد شد، البته کلیاتی مورد قبول توافق طرفین قرار گرفت و طرف مذاکره قبول کرد که ایران می‌تواند غنی سازی داشته باشد و این بسیار مهم بود که دولت ظرف ۱۰۰ روز پس از روی کار آمدن، تحریم‌ها را بشکند.

وی افزود: در فروردین سال ۹۴ با ۶ کشور به توافق رسیدیم و در ۲۳ تیر ۹۴ با ۵+۱ به توافق برجام رسیدیم که این توافق روند‌هایی را در کشور‌های ۵+۱ داشت؛ در دی ماه ۹۴ برجام اجرا و برخی از قدم‌ها آنی اجرا شد، اما برخی تشریفاتی داشت، البته تمامی دستورالعمل‌ها را طرف مقابل اعلام کرده بود.

روحانی گفت: از طریق گفت‌وگو و تعامل سازنده می‌توان مسائل پیچیده را حل و فصل کرد؛ این موضوع مهمی بود، چراکه فکری آن زمان بود که با مذاکره مشکلات حل نمی‌شود و در میدان باید زور آزمایی کنیم، با مذاکره pmd، فعالیت هسته‌ای و لغو تحریم‌ها صورت گرفت که عده‌ای می‌گفتند با مذاکره حل نمی‌شود، نفتی که یک میلیون بشکه می‌فروختم به بیش از ۲ میلیون بشکه در مدت کوتاه رسید.

در سال ۹۵ رشد اقتصادی ما در دنیا اول شد

روحانی افزود: با مذاکره نفت فروختیم، پالایشگاه‌ها را تکمیل کردیم و در سال ۹۴ تا ۹۶ مشکلات تا حدودی حل شد، ما گفتیم وقتی چرخ زندگی مردم می‌چرخد و چرخ سانتریفوژ هم بچرخد و این کار صورت گرفت. در ۳ سال نرخ تورم تک رقمی شد و این در تاریخ انقلاب بی سابقه بود؛ رشد اقتصادی مثبت بود و در سال ۹۵ رشد اقتصادی ما در دنیا اول شد، این حرکات عظیم در سایه مذاکره ایجاد شد هرکس هر حرفی بزند دروغ است.

رئیس جمهور بیان کرد: در سال‌های ۹۴ تا ۹۶ و ابتدای سال‌های ۹۷ هم این تعهد باقی ماند؛ آدم مجنونی بر سر کار آمریکا قرار گرفت و تحت فشار عربستان، اسرائیل و تندرو‌ی‌های آمریکا، از برجام خارج شد؛ به ترامپ حالی کردند که اگر از برجام خارج شود این برجام باقی نمی‌ماند و بعد از آن در ۲۴ ساعت ایران هم خارج می‌شود؛ بعد از آن همه فشار‌ها بر دوش ایران قرار می‌گیرد، اما این محاسبات آن‌ها غلط بود، چراکه ایران در تعهد باقی ماند.

روحانی گفت: عده‌ای در ایران گفتند که با برجام صنعت هسته‌ای در ایران تمام شد، اما صنعت هسته‌ای ما با قدرت باقی ماند و در ماه‌های اخیر بیشتر نمایان شد و غنی سازی را تا ۹۰ درصد هم افزایش دهیم مشکلی نداریم چراکه برای فعالیت‌های صلح آمیز داریم فعالیت می‌کنیم، فکر نمی‌کردند که فردو باز بماند، اما فردو باز ماند و سانتریفیوژ‌های آن افزایش یافت، راکتور اراک با قدرت فعالیت خود را ادامه داد.

رئیس جمهور گفت: عده‌ای در ایران گفتند که با برجام صنعت هسته‌ای در ایران تمام شد، اما صنعت هسته‌ای ما با قدرت باقی ماند و در ماه‌های اخیر بیشتر نمایان شد؛ ما توانستیم غنی سازی را تا ۹۰ درصد افزایش دهیم و در این زمینه مشکلی نداریم، دشمنان فکر نمی‌کردند که فردو باز بماند، اما فردو باز ماند و سانتریفیوژ‌های آن افزایش یافت، همچنین راکتور اراک با قدرت فعالیت خود را ادامه داد.

وی ادامه داد: مذاکره نیازمند پشتوانه است چراکه اگر پشتوانه، توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، حمایت مردم نباشد مذاکره نتیجه نخواهد داد. با خروج آمریکا از برجام باز هم ایران مقاومت و ایستادگی کردند؛ در زندگی مردم و در طول این ۳ سال فشار وجود داشت، دولتی که باید ۶۰ میلیارد دلار درآمد نفتی داشته باشد؛ وقتی این درآمد حذف شود، بدون آن باید کشور را اداره کرد و این کار ساده‌ای نیست. وقتی فقط درآمد ۱۰ میلیارد دلار شود و این وسط ۵۰ میلیارد دلار از درآمد ما کم شود اقدام بزرگی است.

روحانی بیان کرد: مشکلاتی که امروز وجود دارد در حوزه واردات است، چرا که به موقع واردات انجام نمی‌شود؛ اگر مشکل در مرغ داریم به خاطر تاخیر در واردات است، اگر در برنج، گندم و... خودکفا بودیم حق با شماست، اما ما در خشکسالی خودکفا نیستم پس باید واردات داشته باشیم؛ در سال ۵۰ میلیارد دلار جنس وارد می‌کنیم و همان میزان هم باید صادرات داشته باشیم؛ اگر بخواهیم کشور به نقطه مطلوب برسد باید سالی ۶۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری شود، اما این مسائل وجود ندارد.

وی گفت: بایدن در تبلیغات انتخاباتی خود اعلام کرد که اگر پیروز شوم به برجام باز می‌گردم؛ اولین اقدامی که بایدن نسبت به برجام انجام داد این بود که نامه‌ای که ترامپ برای تحریم‌های به سازمان ملل نوشته بود را پس گرفت.

رئیس جمهور گفت: همه اگر به اصل ۶۰ و ۱۱۳ قانون اساسی احترام می‌گذاشتیم مشکلات امروز را نداشتیم، اخیرا وزیر امور خارجه به مجلس در ۴۴ صفحه مشکلات در مذاکرات را تشریح کرده است و این ۴۴ صفحه را همه مردم باید بخوانند؛ اگر یک گل آمریکا زده ۳ گل هم ما زدیم. چرا سخت‌مان است که وقتی پیروز می‌شویم کف بزنیم و تشویق کنیم. این جناح و آن جناح و این دولت آن دولت ندارد؛ اگر اصل ۶۰ قانون اساسی حاکم بود لطمه نمی‌خوردیم، اگر اصل ۶۰ در ۱۱ آذر شکست نمی‌خورد تمام تحریم‌ها برداشته می‌شد.

روحانی تصریح کرد: امروز یک سفره آماده‌ای پهن شده است، کار آماده شده و فرصت را از دست دولت دوازدهم گرفتند؛ امیداریم دولت سیزدهم بتواند کار را تکمیل کند و برای مهم نیست که کدام دولت موفق می‌شود؛ برای ما این مهم است که کار نتیجه گیرد، ناراحت فرصت‌های از دست رفته هستیم، ما در تحریم اقداماتی که لازم بوده انجام داده‌ایم و در گزارش ۴۴ صفحه‌ای وزارت امور خارجه به مجلس گفته شده است.

وی گفت: در حوزه کرونا هر اقدامی که لازم بود انجام دادیم؛ اگر بحث گفت‌وگو و تعامل سازنده را مطرح کردیم این یک مصداق از فعالیت‌های دولت یازدهم و دوازدهم است؛ آنچه که در دریای خزر به نتیجه رسیدیم به دلیل تعامل سازنده ایران است، سایر مشکلاتی که درباره کشور‌های دیگر داشتیم همگی با تعامل سازنده حل و فصل شد. اف‌ای تی اف که ما به نتیجه رسیدیم به دلیل تعامل سازنده دولت یازدهم و دوازدهم بود؛ ما از لیست سیاه درآمدیم، اما بعد از آن با ناشی گری مجدد وارد شدیم.

رئیس جمهور گفت: خیلی بحث‌ها درخصوص سیستان و بلوچستان شد که تخت ندارند و سیاه نمایی‌هایی صورت گرفت، اینکه سیاه نمایی می‌کنند که این استان بیمارستان ندارد و هیچ کاری برای آن‌ها نشده است درست نیست در استان سیستان ۵ هزار و ۲۷۲ تخت بیمارستانی وجود دارد و ۱.۷۵ درصد بیشتر از مردم استان تخت وجود دارد؛ این حرف درست نیست به مردم دروغ نگویید که دولت یازدهم و دوازدهم برای مردم این استان کاری نکرده است.

مصرف برق صنایع کشور ۱۰ درصد افزایش داشته است

روحانی با اشاره به مشکلات برق در کشور گفت: در بخش برق که مردم دچار مشکل شدند ما با یک خشکسالی بی نظیر مواجه شدیم که در ۵۰ سال اخیر بی نظیر بود؛ ۵۲ درصد نسبت به سال گذشته کمبود بارش داشتیم که در کنار گرما مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است.

رئیس جمهور ضمن تشکر از صنعتگران گفت: مصرف برق صنایع ما ۱۰ درصد افزایش داشته است که باعث شده این مشکلات به وجود بیاید. برخی می‌آیند و می‌گویند که هیچ کاری در دولت یازدهم و دوازدهم انجام نشده است و در این باره دروغ شاخدار می‌گویند.

وی عنوان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم، ۲۰ هزار مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه شد که نسبت به سرانه دولت‌های قبلی هم بیشتر بوده است.

رئیس جمهور در ادامه گفت: ۱۶ هزار و ۳۰۹ مگاوات نیروگاه در دست تکمیل داریم که در آینده تکمیل خواهد شد؛ همچنین ۱۷ هزار و ۹۲۵ مگاوات نیاز به سرمایه گذاری برای آغاز فعالیت‌های خود دارد و فقط یک نیروگاه ما در سیریک ۱۴۰۰ مگاوات است که کار ساخت آن آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در روز‌های اخیر توزیع برق با یک نظم رو به رو شده است؛ همکاران ما هم تلاش کردند که از قطعی برق جلوگیری کنند یا اگر تصمیم به قطعی برق است، با برنامه این اتفاق بیفتد.

روحانی در پایان با اشاره به روز بهزیستی و تامین اجتماعی بیان کرد: دو دهه بود که بازنشستگان ما منتظر همسان سازی بودند که این همسان سازی در سخت شرایط جنگ اقتصادی اتفاق افتاد؛ همه تحت پوشش بیمه درمانی و سلامت قرار گرفتند؛ کاری که برای سلامت در این ایام انجام شد، کار بزرگی بود؛ همچنین ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از روستاییان و عشایر تحت بیمه بازنشستگی قرار گرفتند.

او همچنین گفت: تعداد زیادی از مردم با آمدن شرکت‌های دولتی به بورس، صاحب سهام شدند و در مجموع کار‌های بزرگی در زمینه‌های مختلف انجام شد و باز هم باید کار‌های زیادی انجام بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیز
۰۱:۴۰ ۲۵ تير ۱۴۰۰
فقط خنده خخخخخخخخخخخخخخخخ بهترینش خنده هست
Germany
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۴ تير ۱۴۰۰
کاش یه جایی توی ایران وجود داشت که برای حرفای بی‌ اساس و دروغ و فرافکنی هزینه درست میکرد تا دیگه هر کسی‌ جرات نکنه هر حرفی‌ رو بزنه.
نمی‌خوام به شخص خاصی اتهام دروغ بزنم. اما تورو خدا یکی‌ به ما بگه پس بالاخره کی‌ داره راست میگه؟؟؟؟؟؟
کشور بجای ۶۰ میلیارد با ۱۰ تا اداره شده یا اینکه دولت تمام زخایر صندوق ملی‌ از جمله ۶۰ تن طلا رو هم مصرف کرده!؟

بالاخره یکی‌ راست گفته و دیگری دروغ و فرافکنی و مغلطه!
«««دروغ»»» دردی است که امروز کشور ما رو تهدید می‌کنه.
حس اعتماد داره از بین میره.
لطفا به داد مردم برسید.
مردم تنها پشتوانه انقلاب هستند.
خواهشا پیگیری بفرمائید تا حقیقت روشن شود و دروغگو محاکمه بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۵ تير ۱۴۰۰
۶۰ تن طلا ذخیره چندساله بود که در سال ۹۷ با قیمت پائین و باثبت نام افراد به هر میزان دلخواه تا حتی ۳۰،۰۰۰ سکه برای یک نفر با قیمت نازل به تاراج داده شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۴ تير ۱۴۰۰
آقای روحانی شما کلا درست میفرمایید . این چرخ اقتصاد چرا نمیچرخه شما مزاکره کردید و برجام را امضا کردید که مشکلات اون زمان حل بشه ولی مشکلات ۱۰ برابر شد چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۴ تير ۱۴۰۰
این نیا چشمات روی دردامون بستی اون دنیا با شهدا متظرت هستیم
Armenia
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
این پست رو می بینم عصبانیتم چندبرابر میشه،اخه جناب روحانی به چه قیمتی ؟!جوانهایی که بیکارشدن وامیدی ندارند؟!عزیزانی که رفتن زیرخاک ؟!تورم چندین برابرت!؟بورس ورشکسته ات؟!کارخانه های بسته شده ؟و........!اخه با کدوم معیار چنین حرفی رو میزنی !؟اگر جز این هست بگو ماهم متوجه باشیم که نظرمون درباره دولت شماوانتقادبه دولت شما اشتباه محض بوده،جناب روحانی به عنوان عضو کوچکتر مملکت میگم کارمفیدتون رو توی این 8سال بفرمایید ؟این سوال من نیست سوال بی جواب خیلی از مردم ایران هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۲ ۲۴ تير ۱۴۰۰
تازه میگه مردم باچشم خودشون دیدند چقده این نفت که فروختیم تاثیر داشته رو اقتصاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
نمیدونم این کشوری که ایشون رئیس جمهورشه و این کارهایی که خودش میگه رو براشون انجام داده کجاست؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
کشور را اداره کردی بله درسته اما از جیب مردم.و ضرر زدن به سرمایه های مردم.نفت را به دلار فروختی و حقوق را به ریال دادی.بورس را ورشکست کردی-ارزش ریال را به پایین ترین حد ممکن رساندی.در حقیقت ریال را بی ارزش ترین پول دنیا کردی.تورم را چند برابر کردی-گرانی مدل روزانه پیدا کرده است.ثروت ثروتمندان را 20 برابر کردی و فقرا را درمانده و بینوا کردی.امکان ازدواج جوانان را به صفر رساندی.قیمت خودرو را 10 برابر کردی-توان هسته ای کشور را با خاک یکسان کردی-رانت ها و تبعیض ها و دیگر امور پنهان بماند.والله روز قیامت من و خانواده ام هرگز ازت نمیگذریم.با 85 میلیون ایرانی دیگه کاری ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
بورس آن است که بسوید نه آنکه حسن بگوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۳ تير ۱۴۰۰
چرا هیشکی از ماتعریف نمی کنه لااقل تادرقدرت هستیم و حرف ما پخش میشه چیزی بگیم
Iran (Islamic Republic of)
جهانگیر روحانی
۱۸:۲۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
تو چرا نمی میری؟!!!!
Germany
استاد
۱۷:۲۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
شما اگه چیزی نگید مطمئن باشید ما میفهمیم که زبان دارید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۳ تير ۱۴۰۰
ببخشید دونفر از وزرای دولت اینجا به تمام نظرات زد روحانی منفی دادن خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
روحانی شما توی این هشت سال ریاست اقوام
خودت بخصوص (حسین )را پولدار کردی ومردم بیچاره
وفقبر کردی خدا به دادت برست آن دنیا چی داری جواب
بدهی ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی
۱۶:۱۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
هرچی میگی فقط باید گفت زرشک!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۳ تير ۱۴۰۰
تو برو فقط برو که مردم رو بدبخت کردی . رفتی دیگه برنگرد ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۳۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
اشتباه منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
سلام ببخشید این موجود فکر کنم از فضا اومده من که در حال تحقیق هستم باید بفهمم که آیا ریس جمهور ما موجود فضایی نیست دعا کنید برا ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
بله شما با خالی کردن جیب و سفره مردم و به فقر کشاندن ملت کشور رو اداره کردید شما در تاریخ به خاطره دروغ علنی گفت ماندگار خواهی شد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۵۳ ۲۳ تير ۱۴۰۰
ببخشید مراسم تحلیف کی هستش .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۳ تير ۱۴۰۰
100ملیونشو من دادم از بورسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
نه بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
ایشان اوضاع را برای کی تعریف میکنه ؟ساکنین خارج کشور ! ما که شاهدیم که ...
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۵:۳۸ ۲۳ تير ۱۴۰۰
از جیب مردم به قیمت مجرد ماندن جوانان بی خانمان شدن مردم گرسنه تر شدن قشر ضعیف فقیرتر شدن معلم ، بورس و بدهکار کردن مردم به بانک ها.
واگذارشدی به امام حسین علیه السلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۵ ۲۴ تير ۱۴۰۰
ناامید کردن مردم ازنظام. آخه دراصل با این هدف اومد وسط.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
مرجع اول شدن رشد اقتصادی در دنیا کجاست؟ مرکز آمار خودتون ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۳ تير ۱۴۰۰
نظر سنجی از پشت شیشه های دودی ماشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
اداره هم کردید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
دستت رو کردی تو حلق ما
Iran (Islamic Republic of)
Ahmad
۱۵:۱۷ ۲۳ تير ۱۴۰۰
بابت تلاش برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان از دولت یازدهم تشکر میکنم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
یکسان سازی مسعولین حتما؟؟؟؟!!!!! معلومه یه تختت کمه یا اصلا بازنشست نیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
عجب
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۴:۴۳ ۲۳ تير ۱۴۰۰
تو اداره کردی یا مردم زیر تورم له شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۳ تير ۱۴۰۰
جالبه حالا ک روحانی داره میره کامنتارو باز گذاشتین!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
قبلا هم باز بود. حتما شما تازه کامنت گزاشتی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۳ تير ۱۴۰۰
سال ۹۵ رشد اقتصادی ما در دنیا اول شد!!!!!
حسن ترا بخدا بس کن.. حسن دست بردار... ترا بخدا این دو سه هفته را سکوت کن و برو...برو.... پشت سرت را هم نگاه نکن.. رشد اقتصادی ما اول شد؟؟؟؟؟ بابا این را به مرغ پخته بگی خندش میگیره.. .. مردم را چی فرض کردی
Iran (Islamic Republic of)
یونس
۱۴:۳۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
بهترین دولت دولت روحانیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
خجالت مال من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۳ تير ۱۴۰۰
هدف چیه از این حرفا؟ به قول خودشون ``زخم`` به نمک مردم پاشیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۳ تير ۱۴۰۰
حرف مردم ارزشی نداره
اگر بخوای با حرف مردم زندگی کنی فاتحت خوندس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۳ تير ۱۴۰۰
گرانی و تورم عمدی بوجود اوردن کارشکنی وسنگ اندازی کردن کارخانه هرا به تعطیلی کشاندن معیشت مروم را گرو اهداف سیاسی و جناحی گرفتن اداره کشور است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۳ تير ۱۴۰۰
اگر از ناله و نفرین مردم‌ علیه خودت خبر داشتی
روزی صد بار از مردم عذرخواهی میکردی
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۱۴:۱۳ ۲۳ تير ۱۴۰۰
روز به روز فقیر تر وبدبخت تر.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۴:۰۱ ۲۳ تير ۱۴۰۰
آخه ببین چی میگه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
جوک نگو. برو مشکلات دامدارها رو حل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
بله
۵۰ میلیارد دلار کسری درامد رو از جیب مردم جبران کردید
Iran (Islamic Republic of)
علی شریف
۱۳:۵۱ ۲۳ تير ۱۴۰۰
با فشار اقتصادی به مردم ریاست کردی خدا ازت نگذره
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۴۷ ۲۳ تير ۱۴۰۰
به جز پولایی که از بورس برداشتین؟۰_۰
Iran (Islamic Republic of)
Elii
۱۳:۳۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
خداوکیلی چی میگه این یکی ترجمه کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
میگه: مردم ببخشید که برای اداره امور کشور از جیب شما زدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
دوستان منتظربدتراز این شرایط در دولت ۱۳هم باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
لطفا فاز منفی نده.
Iran (Islamic Republic of)
HADI
۱۶:۰۷ ۲۳ تير ۱۴۰۰
فکر کنم خبر داری روحانی خزانه را با چندصد هزار میلیارد بدهی میخواد تحویل بده . میدونی که کسری بودجه ای که دولت دوازدهم به دولت سیزدهم تحویل میده پانصد هزار میلیارد توما است معلومه که خرابکاری های روحانی حالا حالا ادامه داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
با این ویرانی و افتضاحی که روحانی به بار آورده دولت 13م سهله تا دولت 20 م باید گندکاری ها را درست کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۲۴ تير ۱۴۰۰
آره اگه سنگ اندازی این منافقا باشه باید منتظر شرایط بد بود ولی مطمئنم رئیسی لااقل همه تلاششو می کنه. چون قبلا ثابت کرده اهل حرف نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
بله از جیب مردم با تورم و کاهش ارزش پول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
سلام:مجلس اگر براستی انقلابی و عصاره فضائل ملت است باید با تصویب طرح قاطع دو فوریتی ممنوعیت قانونی ابدی مذاکره از طرف هر دولت جمهوری اسلامی با غرب وبیگانه را در زمینه دفاعی ،موشکی ، فضایی، نانو ، هسته ای جدید، سلول های بنیادی، پزشکی، هوش مصنوعی وهمه علوم و فنون پیشرفته را تصویب کند زیرا هدف وضع تحریم های همه جانبه علیه ایران از طرف امریکا و غرب ،ناراضی کردن ملت و در پی آن گشودن باب مذاکره است و اهداف مذاکره هم باج خواهی و پسرفت کشوردرسراشیبی سقوط است درصورت عدم مذاکره امید به آن، از طرف دشمن قطع گردیده و حربه و بازی کثیف تحریم و مذاکره بی خاصیت می گردد.درغیر این صورت با این مذاکرات خفت بار تمام موئلفه های قدرت ایران یکی پس از دیگری از طرف غربگرایان و شیفتگان مذاکره به تاراج می رود بدون اینکه ساختار کلی تحریم ها لغوگردد«بی پرده باید گفت با این قرارداد امثال برجام علاوه بر نابودی صنعت هسته ای جز خفت، ذلت و تاراج علمی و فنون پیشرفته ،تورم افسار گسیخته ،نابودی تولید داخلی و تعطیلی کارخانجات و بیکاری، جهش قیمت ارز و گرانی بی ضابطه کالاومسکن،هیچ رهاوردی برای کشور نخواهد داشت» نکته مهم و حیاتی دیگر که نمایندگان محترم مجلس همواره باید مد نظر قراردهند در تصویب هر نوع قوانینی باید نظارت و بازدارندگی در خود آن قانون گنجانده شود به این نحو که مصوبه ای که به قانون تبدیل شده در هررده و مقامی از ریاست جمهوری گرفته تا هرمقامی در صورت عدم اجرای آن از طرف مستنکف، وصف مجرمانه ومجازات بازدارنده در آن گنجانده شود تا کسی جرات نکند قانون را به سخره گرفته و یا آنرا قبول نداشته و اجرا نکند. مصوباتی که بار ها ازطرف مجلس و تائید شورای نگهبان به قانون تبدیل شد اما همچنان ازطرف دو رئیس جمهور اخیر آقایان احمدنژاد و مخصوصاً روحانی اجرا نشد.
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۲:۵۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
بر کسی پوشیده نیست که دست آقایان توی جیب مردم بود، باید افتخار کنند که کمتر خرج کردند و بیشتر حقوق گرفتند
دولت آقای روحانی از بی مسئولیت ترین دولت های ایران بود. گمونم باید با دولت های زمان شاه مخلوع باید مقایسه کرد
با گردابی به نام برجام ، تولید داخل با واردات بی حساب و کتاب بعد امضای برجام نابود کردند. هر کشور دیگه ای بود تا حالا بخاطر سوء مدیریت استعفا داده بود ولی در ایران حب قدرت و صندلی لیاقت استعفا رو هم از آقای روحانی و کابینه شان گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۱۲:۵۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
رشد اقتصادی اول چه شوقی میکنم من وای خدا شکرت از این همه رشد و ترقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
تو خیلی خوب بودی . نمره هات قشنگ اینو نشون میده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۳ تير ۱۴۰۰
بله با دلار 35هزار تومان
Iran (Islamic Republic of)
حامی
۱۲:۴۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
جوجه رو 12 مرداد ماه 1400 میشمارند خسته شدیم از این همه دروغ و وعده پوچ دو هفته برو مرخصی ملت راحت بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
سال 95 توی تورم و گرونی اول شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۳ تير ۱۴۰۰
کشور راتعطیل کردید فقرا را له کردید این سیاست به مردم هست نه بر مردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
کشورهای غیرمسلمون از ما اسلامی تر زندگی می کنن تو کشور ما انواع اعمال حرام انجام میشه نمونه ش دزدی از مال مردم ،احتکار و .... برو تا کوچکترین کارها
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۲:۳۱ ۲۳ تير ۱۴۰۰
سلام ،

بعد پول نفت های آبان ۹۸ را به کی دادی ؟
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۲:۳۱ ۲۳ تير ۱۴۰۰
واقعا آدم میمونه چی بگه به این بشر...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
می خوای چی بگید با همین آمارها به دشمن هر روز بدتر از روز قبل مردم بیچاره کردید لااقل واقعیت بگو از جیب مردم کشور اداره کردی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۳ تير ۱۴۰۰
اداره نکردید کشور را ، رها کردید
این اسمش اداره کردن کشور نیست ،
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۲:۲۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
آقای روحانی شرم و حیا خیلی خوب است،، شما ملت را به فلاکت کشوندی، قیمت اجناس به حداکثر رسیده، شما میگی اداره کردی؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر راستی
۱۲:۲۱ ۲۳ تير ۱۴۰۰
خدایا شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۲۱ ۲۳ تير ۱۴۰۰
کشور را بجای 60 میلیارد دلار با 10 میلیارد دلار اداره کردی . قبول
اما مردم ایران آنهایی که خانه - ماشین - شغل مناسب - نداشتن کاملا فلج و زمین گیر شدن . این مردم
این مردم جوانان سن 15 تا 35 سال حدود 30 میلیون هستند که در آینده افسرده - بیکار - بی خانه - هستند
یعنی در ایران فرزند آوری صفر میشود و این جوانان نسل سوخته هستند . این نسل کشی بدست خود است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
برجامت قرار بود مملکت را گل و بلبل کند. شرکت های غربی بیان و سرمایه گذاری از سر و روی ما بریزد.
حتی نتوانستی نفت بفروشی؟
این است مطالبه ملت محاکمه روحانی و هایت دولت
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۱۲:۱۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
سلام بله شما درست میگی، بنزین سه هزار تومن، مرغ کیلویی 40000تومن، گوشت کیلویی180000تومن، مسکن و خودرو دست نیافتنی، کاری وجود نداره، نتونستید یه قیمت تخم مرغ رو کنترل کنید، برنج کیلویی 40000تومن، نان دانه ایی سه هزار تومن، تورم بالای صد در صد، آب قطع، برق قطع، سفره ی مردم کوچکترین سفره در تمام این سالها، کرونا قربانی میگیره، عین خیالتون نیست، همه ی کشورها دارن واکسن میزنن اینجا میخوان پولیش کنن، جنگلها میسوزن، کشاورزی داغون، زلزله زده ها ویلان، سیل زده ها آواره، شب میخوابی صبح پا میشی همه چی چند برابر قیمت، آفرین خوب اداره کردید واقعا دست مریزاد
Iran (Islamic Republic of)
حسن کاشانی فرد
۱۶:۲۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
برادر دلسوز قیمت مصالح ساختمانی توی این چند روز چندین برابر شده بتون متری 900 هزار تومان سیمان
از 50تا 65 هزار تومان و بقیه لوازم دست دلال
وواسط است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سيدي
۱۲:۱۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
البته با دست كردن تو جيب مردم و با فريب دادن مردم كه به شخص رئيس جمهور انجام شد كه منجر به فاجعه بورس شد. مملكت رو مردم اداره كردن نه شما. از شما جز فريب و دروغ و دزدي از اموال مردم و اختلاس و خيانت و وطن فروشي و... چيز ديگر ديده نشد. خدا رو شكر نهايتا تا بيست روز ديگه اثري از شما باقي نخواهد ماند و ريخت شماها رو نخواهيم ديد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
پدر ما رو در اوردی حسن. ولی بازم روت زیاده بخدااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۳ تير ۱۴۰۰
تو فقط برررررررررررروووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۳ تير ۱۴۰۰
اگه اینجوری باشه که همه رئیس جمهورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
مردم هه جای دنیا زیاد میشن مسلما مصرف برق و ...هم زیاد میشه اگه ریاست بلد نبودی چرا اومدی وعده دادی؟
ضمنا آیا همه دنیا متکی به نفت هستن؟؟ خوب اینهمه درس خوندی پس چی تو او مغزت بود که نتونستی حتی گول غربی هارو نخوری و مردم رو بدبخت نکنی؟؟
از باشگاه خبرنگاران خواهش میکنم دیگه اخبار گویی این شخص رو پخش نکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
همه خدمات دولتی رو جند برابر گرون کردی مثل اب برق گاز تلفن مالیات ووووووووووووووووووووووووووووووووووو واقعا چه رویی داری تو !!! به چی افتخار میکنی دروغگو؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
۸ سال رئیس بودی نه ۱ سال آقای پرزیدنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
از جیب مردم اداره کردی . شما حقوقدانی عنوان مجرمانه ش چیه ? . مملکت .
اگر عدالتی باشه باید محاکمه بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۳ تير ۱۴۰۰
مثل این میمونه که آدم یه نفرو حسابی کتک بزنه و زخمیش کنه ، بعد بگه دارم بهت لطف میکنم میتونست شرایط از این هم سخت تر باشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
با خودت کاری ندارم ولی ساقیتو زنده میخوام
Armenia
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
عالی بود کلی خندیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
۴۸۰ ساعت تا پایان دولت تدبیر و امید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۳ تير ۱۴۰۰
بعدش گلستان میشه
خوشی ب دلت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
نمیدونم چرا یهو یاد اون طرفدار عزیز افتادم که میگفت بعد منچستر اولیم تو دنیا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۳۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
ای.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
خوشم میاد هر دولتی بیشتر سنگ غرب رو به سینه زد غربیا بیشتر ضایعش کردن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
بله با پول ما مردم در بورس کشور اداره شد
Iran (Islamic Republic of)
مسعود سلطانی
۱۱:۲۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
سلام
بله با پولی که خانواده‌های بدبخت با دعوت نابجای شما به بورس اداره کردید.
پولی که پدر با زحمت برای تهیه جهیزیه دخترش با شب نخوابیدن و شکم گرسنه پس انداز کرده بود و........
Iran (Islamic Republic of)
مسعود سلطانی
۱۱:۲۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
سلام
بله با پولی که خانواده‌های بدبخت با دعوت نابجای شما به بورس اداره کردید.
پولی که پدر با زحمت برای تهیه جهیزیه دخترش با شب نخوابیدن و شکم گرسنه پس انداز کرده بود و........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
شماها که میگفتید این دولت خوب نیست و هزارتا ایراد ازش میگرفتید پس چرا وقتی به بورس دعوتتون کرد پذیرفتید ؟
Armenia
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۳ تير ۱۴۰۰
دوست عزیزی که میگید دولت دعوت کرد چرا وارد بورس شدید؛عده ای به خاطر سود عده هم از روی ناچاری و بی ارزشی پول ملی وارد این بازارشدن چون هرروز ارزش پولشون کمترکمتر می شد عده ای بخاطر بیماری عزیزانشون و بخاطر اینکه بتونن ازپس خرج کمرشکن بیمارستان بربیان ،عده ای بخاطر اینکه می خواستن ازدواج کنن و پولشون کفاف هزینه زیادرو نمی داد،عده ای هم بخاطر اینکه سرپناهی داشته باشن و ....،پس نمیشه بی منطق قضاوت کرد،دولتی که با وعده پوچ دعوت میکنه بعدزیر پای مردم رو خالی میکنه به نظر شما چطورباید باهاش برخوردبشه؟دماسنج اقتصادی یک مملکت بورس اون مملکت هست ،حالا دوست عزیز خودت قضاوت کن چرا مردم مجبور به سرمایه گذاری در بورس شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۳ تير ۱۴۰۰
حالا شما از کجا میدونی ایشون یکی از اون ۲۴ میلیونی نبوده که به روحانی رای داده؟
Armenia
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۳ تير ۱۴۰۰
اقای روحانی این همه کامنت رو ندیدی !من جای شما باشم فقط سوکت می کنم ،مردم کور نیستند دیدند چه کردی 8سال ،چرا دائم خودت رو فرشته نجات معرفی می کنی!؟فرشته ای که 8سال سیه روزی رو نصیب یک ملت کرد،بس کن فقط بس کن و چندروز دیگه تشریفتون رو ببرید
Iran (Islamic Republic of)
؟
۱۱:۴۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
حالا گیریم سال ۹۲ شناخت زیادی درباره روحانی نداشتید .

سال ۹۶ چرا دوباره مردم بهش رأی دادن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۳ تير ۱۴۰۰
باید قبل رفتن محاکمه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
پر رویی نجومی و کهکشانی
روی هر چی پر رو سفید کردند
Armenia
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۳ تير ۱۴۰۰
جواب دوستی که می گفت چرا مردم انتخابش کردن؛ازبین بدوبدتر بد انتخاب میشه ،شما شخصا به کی رای دادی؟چون نوعی جبهه گیری کردی دربرابر نظر مخالف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
گیرم که بین بد و بدتر بود چرا شما به بدتر رای دادید؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۲۱ ۲۳ تير ۱۴۰۰
روحانی فقط برو هانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
به چه قیمتی اداره کردید!؟؟ باقیمت فقیر وبدبخت شدن مردم!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
آقای روحانی قطعا تاریخ همه ی ما را قضاوت خواهد کرد و گذر زمان خیلی از اسرار رو نشان خواهد داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
با پول مردم اداره کردی. جیب مارو زدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
ای‌صاحب‌کلید....حقا که ایول داری....!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
کلید ساز پرروی نجومی
آخرین اخبار