معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

چرا این همه پژوهشکده داریم، اما چیزی از آن‌ها بیرون نمی‌آید؟/نوآوری با پول دولتی اتفاق نمی‌افتد

ستاری گفت: چرا این همه پژوهشکده داریم، اما چیزی از آن‌ها بیرون نمی‌آید، نوآوری کار بخش خصوصی و جوانان است و با پول دولتی اتفاق نمی‌افتد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بعد از ظهر سه‌شنبه ٢٢ تیرماه در آیین افتتاحیه مرکز نوآوری تخصصی علوم انسانی دانشگاه شیراز بیان کرد: با راه‌اندازی چنین مراکزی، دانشگاه به سمتی پیش می‌رود که جزوی از جامعه شود.

او با بیان اینکه پایه حرکات ما در دانش بنیان، دانشگاه است، افزود: اتفاقاتی که در دانشگاه در بحث نوآوری در حال انجام است، بخشی از شهر هوشمند خواهند شد که شهر را متحول خواهند کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: یاری گر دانشگاه شیراز در هر کمکی که بخواهد برای تاثیرگذاری در حوزه اقتصاد، اجتماعی و فرهنگی به جامعه ارائه کند، هستیم.

ستاری همچنین با بیان اینکه در یک جا‌هایی اشتباه کار کردیم حتی در پژوهش هم کم پژوهشکده راه نیفتاده و کم هزینه نکرده‌ایم، اضافه کرد: چرا این همه پژوهشکده داریم، اما چیزی از آن‌ها بیرون نمی‌آید، ولی یک شرکت و موسسه دانش بنیان خروجی مانند واکسن دارند؟

او با بیان اینکه نوآوری کار بخش خصوصی و جوانان است و با پول دولتی اتفاق نمی‌افتد، گفت: نوآوری از جوانانی سر می‌زند که شبانه روز روی پروژه‌هایشان کار می‌کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه جامعه برای حل خود نیاز به محصول دارد، تاکید کرد که پارک‌ها علم و فناوری موفق هستند که نسبت سرمایه گذاری دولتی به خصوصی در آن‌ها ١٠ به یک باشد و در این صورت می‌توان گفت که این پارک موفق است.

ستاری مجددا تاکید کرد: احتیاج به پلتفروم‌هایی داریم که موجب شود سرمایه گذاری بخش خصوصی به کمک پژوهش بیاید.

او اظهار کرد: باید عدد قابل توجهی از درآمد‌های دانشگاه‌ها، از محل فروش تکنولوژی با صنعت و بخش خصوصی باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به بخشی از توفیقات حاصل شده در شرکت‌های دانش بنیان، گفت: اولین واکسن انسانی توسط یک شرکت دانش بنیان پارسال تجاری شد پس از آن آنفولانزا و تا آخر امسال هم چند واکسن دیگر توسط بخش خصوصی تجاری سازی خواهد شد و این هنر است.

ستاری اضافه کرد: اگر می‌خواهیم در اقتصاد دانش بنیان به جایی برسیم باید دید که چه شرکت‌هایی در حوزه تکنولوژی داریم و این مهم را مدنظر داشته باشیم که پایه همه شرکت‌ها و موسسات دانشگاه است.

او بیان کرد: برای این کار احتیاج به یک زیست بوم و ساختار جدیدی داریم که نمونه‌های موفق آن را در تعدادی از دانشگاه‌های کشور امروز شاهد هستیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: از پول دولتی در پژوهش ممکن است چیزی بیرون بیاید، اما محصولی نخواهد داشت، چون محصول تجاری شده، حاصل پژوهش در بخش خصوصی است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۱۹:۴۳ ۲۲ تير ۱۴۰۰
اینکه چرا خروجی پژوهشکده ها قابل توجه نیست خود نیاز به پژوهش علمی دارد. ولی بطور کلی میتوان عمده ترین دلیل را داشتن مدارک دانشگاهی نامعتبر دانست
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۹:۱۵ ۲۲ تير ۱۴۰۰
چون مدیریت نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۲ تير ۱۴۰۰
پس چرا درب آنها را در این مدت تخته نکردید و بیت المال را هدر دادید ؟؟
آخرین اخبار