آیت‌الله شبستری:

حراست از جایگاه شورای نگهبان مصداق حمایت از مردم سالاری دینی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم سالاری دینی بهترین مدل حکمرانی صحیح است و این شورای نگهبان است که عینی شدن مردم سالاری را محقق می‌کند.

به گزارش  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  آیت الله محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو یی با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان در ۲۶ تیرماه گفت: شورای نگهبان نهادی قانونی و شرعی در نظام جمهوری اسلامی است که پاسدار جمهوریت و اسلامیت نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان به مصوبات مجلس شورای اسلامی وجاهت شرعی می‌دهد، گفت: طبیعی است که شورای نگهبان وظیفه دارد مصوبات مجلس شورای اسلامی و عدم مغایرت آن با شرع مقدس و قانون اساسی را بررسی و اعلام کند.

مجتهد شبستری تصریح کرد: مردم سالاری دینی بهترین مدل برای حکمرانی صحیح است و این شورای نگهبان است که عینی شدن مردم سالاری را محقق می‌کند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: شورای نگهبان با نظارت موثر خود از حقوق متقابل مردم و حکومت حراست می‌کند و برخی برای مقابله با حقوق مردم و نقش آنان در حکمرانی، نظارت شورای نگهبان را زیر سوال می‌برند.

مجتهد شبستری در پایان گفت: شورای نگهبان از منظر حقوقی پاسدار قانون اساسی و از بعد شرعی، مسئول حفاظت و حراست از تحقق دین در جامعه اسلامی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار