رئیس سازمان بهزیستی مطرح کرد؛

معلولان باید بتوانند در جامعه حضور پیدا کنند

قبادی دانا گفت:یک فرد دارای معلولیت باید بتواند در خیابان حضور پیدا کند و از مبلمان شهری و نیز وسایل حمل و نقل شهری و... استفاده کند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در هجدهمین جلسه ستاد مناسب سازی کشور که در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون ۱۸ جلسه برگزار دربارهمناسب سازی شهرها برگزار شده که در دو سال و نیم اخیر ۱۲ جلسه از این ۱۸ جلسه برگزار شده و سعی کردیم که با حضور وزرا این جلسات برگزار شود.

وی افزود: در جلسات وزرای راه و شهر سازی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش و شهردار تهران حضور داشتند.

قبادی دانا عنوان کرد: سعی کردیم مصوبات جلسات را به گونه ای تنظیم کنیم که در امر مناسب سازی راهگشا باشد.

وی بیان کرد: در تمامی جلسات نماینده تشکل‌های جانبازان حضور داشتند اما امروز متاسفانه دلیل کسالت نتوانستند حضور داشته باشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: موضوع مناسب سازی یکی از مهمترین موضوعات در حوزه حقوق افراد دارای معلولیت است.

قبادی دانا افزود: هدف ما این است که یک فرد دارای معلولیت زندگی مستقل همراه با منزلت اجتماعی در بستر جامعه و در درون خانواده را تجربه کند.

وی عنوان کرد: مناسب سازی حکم می کند که شرایط به گونه ای باشد که یک فرد دارای معلولیت بتواند مستقلاً به حقوق شهروندی خود برسد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه بیان کرد: یک فرد دارای معلولیت باید بتواند در خیابان حضور پیدا کند و از مبلمان شهری و نیز وسایل حمل و نقل شهری و... استفاده کند.

وی همچنین گفت: بنابراین یک پله ۵ سانتی در ورودی یک مغازه می توانند وی را از ورود به مغازه محروم کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین عنوان کرد: مناسب سازی علاوه بر معلولان جسمی و حرکتی هستند باید انجام شود برای سایر گروه های معلولان نیز که دارای مشکلاتی مانند بینایی و شنوایی هستند نیز باید در نظر گرفته شود.

قبادی دانا همچنین گفت: امر مناسب سازی با توجه به اینکه بسیاری از ساختمان ها و تاسیسات و وسایل حمل و نقل در گذشته ایجاد شده به این مسئله فکر نشده است.

وی عنوان کرد: متاسفانه در ذهن آحاد جامعه حضور این عزیزان به رسمیت شناخته نشده است.

قبادی دانا در ادامه گفت: در قانون حمایت از افراد دارای معلولیت تصریح شده است اگر سازمانی دستگاهی و یا مدیری به وظایف قانونی خود عمل نکند طبق قانون مجازات اسلامی، مجازات لازم برای وی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
سلام.آخه برادر من ،شما هنوز اداره جات تحت نظارت خودت ،مناسب سازی نشده بعد میایی از بقیه خورده میگیری.همین مراکز مثبت زندگیتون در استانها اصلا مناسب سازی نیست .در شیراز و شهرستانهای فارس بالغ بر ۴۵ درصدشون مناسب سازی نیستند. پیگیری ها صفره.