آغاز طرح‌های ملی ترنم فهما و فصل دوم شکوه مادری در شهرکرد

اجرای طرح‌های ملی «ترنم فهما» ویژه آموزش و توانمندسازی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و فصل دوم «شکوه مادری» در راستای تکریم مادران نمونه در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی در شهرکرد آغاز شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اجرای طرح‌های ملی «ترنم فهما» ویژه آموزش و توانمندسازی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و فصل دوم «شکوه مادری» در راستای تکریم مادران نمونه در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی روز سه‌شنبه با حضور رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در شهرکرد آغاز شدند.

حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در مراسم آغاز این ۲ طرح ملی در مجتمع فرهنگی رفاه شهرکرد، گفت: گام نخست طرح ترنم فهما هم‌زمان با ماه ذی‌الحجه آغاز شده است و در گام نخست آن برنامه‌های آموزشی توانمندسازی و مهارت افزایی ویژه مدیران مسوول و اعضای برتر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار خواهد شد تا زمینه لازم برای ارتقای علمی و عملی نخبگان فرهنگی مساجد فراهم شود.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه اجرای گام نخست این طرح ملی تا پایان آذر امسال ادامه دارد، افزود: آموزش ۴۰ هزار نفر از مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در این طرح پیش‌بینی شده است که پس از پایان این مرحله در خصوص میزان مشارکت مدیران و اعضای ۲۶ هزار کانون فعال کشور، بررسی‌های لازم انجام می‌شود و از کانون‌های برتر در دهه فجر تجلیل خواهند شد.

ارزانی درباره شرایط اجرای این طرح در فضای مجازی با توجه به وضعیت شیوع کرونا در کشور نیز اظهار داشت: دوره‌های در نظر گرفته در این طرح به صورت مجازی و حضوری تعریف شده‌اند و در صورتی که شرایط لازم برای اجرای برنامه‌ها به صورت حضوری مهیا نباشد، آموزش‌ها با کیفیت مناسب در بستر مجازی دنبال می‌شود.

او همچنین درباره طرح ملی «شکوه مادری» یادآور شد: این طرح در ادامه طرح سه شنبه‌های تکریم اجرا می‌شود و علاوه بر تکریم مادران شهید از مادرانی که موفق به تربیت فرزندان شایسته شده و یا در حوزه فرهنگی و اجتماعی فعالیت‌های شاخصی را انجام داده‌اند، در مدت ۲۸ هفته و تا سالروز میلاد حضرت زهرا (س) قدردانی خواهد شد.

ارزانی به دلایل آغاز اجرای این ۲ طرح ملی از شهرکرد نیز اشاره کرد و گفت: چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های برتر کشور در حوزه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است که حضور فعال بانوان در راس امور کانون‌ها و در جمع اعضای این مراکز از جمله شاخصه‌های استانی نیز محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه از مجموع ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری موجود در کشور، بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ کانون به صورت ویژه با حضور بانوان اداره می‌شود، افزود: از جمله مشکلات جامعه امروز این است که اعتماد به جوانان در قامت شعار باقی‌مانده است و اگر کار‌ها به درستی به آنان سپرده شود و تجربه‌ها در اختیار جوانان قرار گیرد می‌توان به حل مشکلات و اقدامات جهادی آن‌ها امیدوار بود.

ارزانی بر لزوم جذب افراد مختلف جامعه به حضور در مساجد تاکید و تصریح کرد: فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که بتواند با استفاده از شیوه‌های نوین و کارآمد، جذب افراد به خانه خدا را افزایش دهد.

او با بیان اینکه اعتبارات ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در زمینه اجرای طرح‌های مختلف محدود بوده و پارسال بیش از ۹۲۰ میلیارد ریال از طرف اعضای کانون‌ها برای اجرای برنامه‌ها هزینه شده است، یادآور شد: اعتباری که ستاد در اختیار کانون‌ها قرار می‌دهد یک‌پنجم این مبلغ است که امید می‌رود با حضور دولت جدید نگاه به این عرصه نیز متحول شود و در حوزه اعتبارات تغییرات مطلوبی رقم بخورد.

ارزانی در ادامه رویه در نظر گرفته‌شده در فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را انقلابی و مردمی دانست و افزود: در این مسیر با انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان بسیج مستضعفین تقسیم‌کار و تفکیک وظایف به خوبی صورت گرفته است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار