با تلاش متخصصان ساوه‌ای صورت گرفت؛

ورود ایران به جمع ۵ کشور سازنده شیشه فوق نازک

متخصصان ساوجی خط تولید شیشه‌های فوق نازک را راه اندازی کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با دستیابی متخصصان ساوجی به فرمول مواد اولیه شیشه‌های فوق نازک و راه اندازی خط تولید این شیشه ایران به جمع ۵ کشور تولید شیشه فوق نازک دنیا پیوست.

متخصصان وصنعتگران گروه صنعتی تولید شیشه ساوه پس از عبور از مراحل یکساله مطالعاتی، طراحی خطوط تولید و دستیابی به فرمول مواد اولیه برای اولین بار در کشور موفق به تولید شیشه‌های فوق نازک شدند.

رحیمی مدیر دپارتمان شیشه جام این گروه صنعتی گفت: تا پیش از این ۵ کشور آمریکا، آلمان، هند، ایتالیا وچین تولید کننده انحصاری شیشه نازک بودند که با تولید این محصول در گروه صنعتی کاوه ایران از وارد کننده به صادر کننده این محصول تبدیل شده است.

رحیمی افزود: این شیشه‌ها در ضخامت یک، یک و ۲ دهم ویک و ۴ دهم میلیمتر تولید شده که در آینده نزدیک ضخامت تا ۵ دهم میلیمتر هم تولید خواهد شد.

او اضافه کرد: سالانه ۱۰ هزار تن از این شیشه‌ها در این کارخانه تولید می‌شود که ۴ برابر نیاز کشور است و صادرات این محصول به کشور هند آغاز شده است

عمده مصرف شیشه‌های فوق نازک در لام آزمایشگاهی (شیشه‌هایی که با ان نمونه را زیر میکروسکوپ می‌گذارند) است و مصارف دیگر آن در آینه خودرو، ماشین آلات صنعتی و آینه کاری بنا‌ها و اماکن مذهبی صنعتی است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.