حمایت مداخله جویانه بایدن از ناآرامی‌های کوبا

رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی مداخله جویانه مدعی شد: از مردم کوبا که خواستار آزادی هستند و از سوی دولت خود تحت فشار قرار گرفتند، حمایت می‌کنیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی مداخله جویانه ضمن حمایت از معترضان کوبایی اعلام کرد که هاوانا باید به خواسته‌های مردم پاسخ دهد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای که کاخ سفید آن را منتشر کرد، مدعی شد: «ما در کنار مردم کوبا هستیم که خواستار آزادی و رهایی از چنگال بیماری کرونا و ده‌ها سال سرکوب و رنج اقتصادی هستند و از سوی رژیم  کوبا تحت فشار قرار گرفته‌اند».

او  همچنین مدعی شد: مردم کوبا با شجاعت از حقوق اساسی و جهانی خود دفاع می‌کنند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا به طور واضح در توئیتر خود از حمایت واشنگتن از معترضان کوبا خبر داد و در اظهاراتی مداخله‌جویانه اعلام کرد: از مقامات کوبا می‌خواهیم که با معترضان برخورد نکنند.

تجمعات گسترده مردم کوبا از شهر سن آنتونیو دلوس بانوس، واقع در ۲۴ کیلومتری جنوب هاوانا آغاز شد. آن‌ها در اعتراضی بی‌سابقه در خیابان‌های این کشور علیه تحریم‌های آمریکا، بی‌توجهی دولت به شرایط بد اقتصادی و کند پیش رفتن روند واکسیناسیون کرونا اعتراض کردند.

در پی تجمعات و اعتراضات گسترده و بی سابقه مردم کوبا میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهور این کشور بلافاصله در تلویزیون این کشور آمریکا و سیاست تحریمی آن را مقصر بدتر شدن اوضاع اقتصادی این کشور دانست.

او گفته بود آمریکا برای دامن زدن به اعتراضات به اغتشاش‌گران پول می‌دهد و  باعث تحریک مردم برای شرکت در اغتشاشات می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار